پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۴۶
|
کد خبر: ۶۹۱۱
اولین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی، با حضور فعال و پُررنگ دانشگاه بوعلی‌سینا و به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، اداره کل امور دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان با هدف گفتمان سازی در حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی، معرفی ظرفیت‌های آموزش عالی کشور جهت تحصیل، ایجاد موازنه در جریان مهاجرت‌های علمی دانشجویی و شبکه‌سازی برای گسترش زیست بوم کنش‌گران جذب دانشجویان بین‌المللی اقدام به برگزاری جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی کرد.

جشنواره جذب دانشجویان بین المللی در راستای تحقق مرجعیت علمی و گسترش و دیپلم دیپلماسی علمی دانشجوی با پنج رکن اساسی ۱- اعطای جایزه ملی دانشگاه‌های برتر «جایزه ملی ثریا»، ۲- تقدیر از دانشگاه‌های موفق در جذب دانشجویان بین‌المللی، ۳- تجلیل از برترین‌ها در امور دانشجویان بین المللی، ۴- همایش الگو‌ها و ساز و کار‌های اجرایی جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران و ۵- بخش نمایشگاهی، ویژه جشنواره برنامه‌ریزی شد.

این جشنواره که با حضور فعال و پُررنگ دانشگاه بوعلی‌سینا همراه بود، فرصتی برای مشارکت فعال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشگاه‌های سراسر کشور فراهم کرد، تا با درک عمیق‌تر نسبت به موضوع جذب دانشجویان بین‌المللی، معرفی مزیت‌ها، عرضه دستاورد‌های خود و افزایش همکاری میان فعالان حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی، مسیر کسب جایگاه واقعی نظام آموزش عالی در سطح بین الملل و تحقق مرجعیت علمی بیش از گذشته هموار شود.

در این جشنواره علاوه بر تقدیر از برترین دانشگاه‌ها در حوزه دانشجویان بین‌المللی از برترین اداره امور بین‌المللی، برترین اداره امور کنسولی، برترین مؤسسه جذب دانشجویان بین‌المللی، برترین تارنمای اطلاع رسانی و برترین مرکز آزفا نیز تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست