پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۹۰
|
کد خبر: ۷۰۹
دکتر یعقوب محمدی فر، در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، با صدور پیامی، دانشگاهیان را به شرکت در راهپیمایی باشکوه روز قدس دعوت کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
به گزارش بسنا، متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

﴿سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَي بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَي الْمَسْجِدِ الأَقْصَي الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ و البصیر﴾ (اسراء:1)

روز جهانی قدس، آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان، یک نقطۀ عطف تازه است در اتحاد آحاد مسلمان جهان؛ و تاریخ ثابت خواهد کرد که این روز تا ابد در حافظۀ تاریخیِ جهان اسلام باقی خواهد ماند. ماه مبارک رمضان با همۀ برکت‌هایش از شب‌های قدر و نزول قرآن گرفته تا شهادت مولایمان امام علی(ع)، واپسین جمعه‌اش که بی‌شک مختص به حضرت ولی عصر(عج) است، در تقویم مسلمانان جهان، یک میعادگاه آرمانی لقب گرفته است. این روز به طرز اعجاب‌آوری از سوی معمار انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری گردید تا شروعی تازه باشد برای اتحاد مسلمانان جهان در برابر استکبار جهانی، مخصوصاً رژیم جعلی صهیونیستی.

با توجه به دسیسه‌های جدیدِ رژیم مجعول صهیونیستی در سرزمین فلسطین، جهان اسلام و مخصوصاً کشور عزیزمان ایران، هرساله لزوم توجه به راهپیماییِ روز قدس، بیش از پیش احساس می‌شود. به جرأت می‌توان گفت که روز قدسِ رمضان امسال، با توجه به مواردی که ذیلاً به آنها اشاره شده، در یکی از حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین روزهای تاریخ قرار دارد.

۱. رژیم اشغالگر قدس با نفوذ عمیق خود در آمریکا، سرانجام رییس جمهور این کشور را متقاعد کرد که برخلاف همۀ موازین شناخته‌شدۀ بین‌المللی، سفارت خود را در هفتادمین سالگرد تأسیس غیرقانونی این رژیم، به بیت‌المقدس منتقل کند. لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی قبلاً در سال 1980 با تصویب یک قانون، ضمن الحاق شرق بیت‌المقدس، تمام این شهر را به عنوان پایتخت واحد اسرائیل معرفی کرد که با واکنش منفی جامعۀ بین‌المللی روبرو شد و شورای امنیت نیز طی قطعنامه 478 که دولت وقت آمریکا نیز بدان رای موافق داد، این قانون را کأن لم یکن اعلام کرد و همه دولت‌ها را موظف دانست که از انتقال سفارت خود به قدس خودداری نمایند. قابل توجه است که مطابق مادۀ 41 طرح مسئولیت بین‌الملی دولت، تمامی دولت‌ها موظفند که از شناسایی اقدامات غیرقانونی خودداری نمایند. اکنون که برخی دولت‌ها همچون پاراگوئه به دنبال تبعیت از تصمیم غیرقانونی آمریکا هستند، لازم است تمامی مردم آزادۀ جهان و خصوصاً دانشگاهیان به وظیفۀ انسانی و حقوقی خود عمل کرده و با حضور در راهپیمایی روز قدس، اعتراض شدید خود را به این اقدام غیرقانونی اعلام نمایند.

۲. در ماه‌های اخیر، رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتراض مسالمت‌آمیز فلسطینیانِ غزه نسبت به اقدامات غیرقانونی آن رژیم، بر روی مردم غیرنظامی آتش گشود و بسیاری از مردم بی گناه را به شهادت رساند. اقدامی غیر انسانی که با محکومیت نهادهای مستقل بین‌المللی روبرو شد. اعتراض به این نقض مسلّم قواعد حقوق بین‌الملل بشردوستانه (IHL) نیز از وظایف عموم مردم ایران و به‌ویژه دانشگاهیان است.

۳. تحرکات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مخالفت با حقوق مسلّم ملت ایران و تلاش برای برقراری تحریم‌های گسترده علیه ایران نیز نشان از عمق نفرت این رژیم از نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

در پایان، اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و نیز عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانۀ حضرت امیرالمومنین علی(ع)، از آحاد جامعۀ دانشگاهی استان به ویژه دانشگاه بوعلی‌سینا دعوت می‌کنم تا در راهپیمایی روز قدس که یک خیزش دینی و ملّی عظیم در راستای تحقق آرمان‌های امام(ره) و انقلاب است، حضور گسترده به هم رسانند.

دکتر یعقوب محمدی‌فر

1397/03/17



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست