پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۸
|
کد خبر: ۷۳۲۳
سیدفردین تقی زاده گفت: قریب به هشت درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم را دانشجویان شاهد و ایثارگر تشکیل می‌دهند که اولویت اصلی برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شناساندن آرمان‌های شهدا و ایثارگران به نسل جوان و دانشجو است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، سیدفردین تقی‌زاده اظهار کرد: ۹۴ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مشغول به تحصیل هستند.

تقی‌زاده با تقدیر از میزبانی عالی دانشگاه بوعلی‌سینا در این دوره از المپیاد، تصریح کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا در بخش دختران، میزبانی خوبی داشت و چالش‌هایی که در دوره‌های قبلی پیرامون تغذیه و اسکان دانشجویان با آن مواجه شدیم را نداشتیم.

وی ادامه داد: دانشگاه بوعلی‌سینا در بخش فرهنگی و فوق برنامه این المپیاد، برنامه‌های متنوعی تدارک دیدند و این برنامه‌ها در سطح خیلی خوب برگزار شد.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی نیز فعالیت‌ها به نحو احسن انجام شد، اذعان کرد: دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا در بخش داوطلبین، فعالیت قابل تقدیری داشتند.

تقی‌زاده یادآوری کرد: در این دوره از المپیاد، ۶۸۰ دانشجوی دختر و ۸۵۳ دانشجوی پسر از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور، شرکت کردند البته ما انتظار بیشتری داشتیم و برخی دانشگاه‌ها تیمی برای این دوره اعزام نکردند.

وی با بیان اینکه ۹۴ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مشغول به تحصیل هستند، مطرح کرد: این تعداد، هشت درصد دانشجویان ما را شامل می‌شوند و برنامه‌های متنوعی برای آن‌ها تدارک دیدیم همچنین رویکرد وزارت عتف در این دولت، تغییراتی داشته و به سمت توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر گام برداشتیم.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان، ادامه داد: طرح ضیافت ایثار به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برای توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شده که این دوره‌ها شامل کلاس آموزشی، کارگاه آموزشی و مسابقات ورزشی بوده است. در سال اول ۸۵۰ دانشجو و در سال دوم، هزار نفر در این طرح، شرکت کردند.

تقی‌زاده دررابطه با جایزه سردار سلیمانی، گفت: این جایزه ویژه دانشجویانی است که در کنکور سراسری رتبه کمتر از ۵۰۰، رتبه زیر پنج در کنکور کارشناسی ارشد و رتبه زیر ۳ را در کنکور دکتری بدون در نظر گرفتن سهمیه، کسب کردند. این دانشجویان به صورت ماهیانه از کمک هزینه تحصیلی برخوردار می‌شوند. همچنین کمک هزینه‌ای برای دانشجویان شاهد و ایثارگر که جزء نفر ۱۰ درصد اول ورودی خود هستند، پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی، عنوان کرد: این جشنواره در دو بخش دانشجویان شاهد و ایثارگر با موضوع آزاد و بخش دانشجویان غیرشاهد و ایثارگر با موضوع ترویج شهادت و ایثار برگزار می‌شود.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان دررابطه با تجلیل از دانش‌آموختگان شاهد، بیان کرد: جشنواره تجلیل از دانش آموختگان شاهد که از شهریور ماه سال ۱۴۰۱ تا شهریور ماه ۱۴۰۲ دانش آموخته می‌شوند و شرایط معدل، سنوات و رتبه در ورودی را دارند، برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست