پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۱۰
|
کد خبر: ۷۴۶
دکتر غلامی در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان:

تعامل دانشگاه ها با جامعه به جایگاه مطلوب نزدیک شده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه "بحث تعامل دانشگاه‌ها و مراکز علمی با جامعه به یک جایگاه مطلوبی نزدیک شده است"، اظهار داشت: ارتباط بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی، استادان و دانشجویان با جامعه، می‌تواند سبب انتفاع مجموعه‌های علمی باشد و همچنین انتقال داشته‌ها و منافع مجموعه‌های علمی را به سطح جامعه ترویج و تسهیل کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در نشست شورای سیاستگذاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را "حلقه واسط حرکت‌های ارزشمند بزرگان و عزیزان خیر آموزش عالی" توصیف کرد و گفت: در بحث خیرین شاهد تحولی هستیم که بخشی از آن مبتنی بر افزایش دانش و توسعه بینش مردم است؛ در واقع نگاه‌ها گسترش و زاویه بازتری به مسائل جامعه پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما، بر مبنای باورهای دینی و سنت‌هایی که داشته و دارد، برای کارهای خیر جایگاه خاصی قائل است، خاطرنشان کرد: اگر ایده‌ای مورد حمایت قرار گیرد پس از کاربردی شدن، موجب ایجاد اشتغال، قدرت، توانمندی و در نهایت ایجاد ثروت در کشور می‌شود و اثر آن به جامعه وسیع‌تری منتقل می‌شود و لذا ورود به این بخش قابل تقدیر است و باید بسیار هوشمندانه باشد.
دکتر غلامی افزود: در برگزاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، دانشگاه تهران پیش قدم شده و طبعاً این امر می‌تواند به سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی تسری یابد.
وزیر علوم با بیان اینکه باید روحیه امید در بین جوانان کشور تقویت شود، گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی سبب می‌شود صاحبان ایده و فناوری‌های نو که قابل تبدیل به زمینه‌های کاربردی و تولیدی هستند به بنیادها، سازمان‌ها و نهادها وصل شده و به صورت شرکت‌های همکار و یا ادغام در مجموعه‌های خودشان، بتوانند هم به بخش تولید و اشتغال شتاب بیشتری دهند و هم این امیدواری را مستمر در بین جوانان ایجاد کنند که اگر ایده‌ای داشته باشند می‌توانند وارد این چرخه شده و به نتیجه مطلوب از باب اثرگذاری در جنبه‌های مختلف برسند.
وی عنوان کرد: تسهیل به هدف رسیدن اهداف نیک خیرین محترم و بنیادهای نیکوکاری در حوزه علم و فناوری را هم وظیفه خود می‌دانیم و هم به آن افتخار می‌کنیم و امیدواریم این فعالیت‌ها با وسعت، قدرت و تنوع بیشتر در آینده شکل گیرد. وزیر علوم در پایان از حمایت‌های بنیاد نیکوکاری جمیلی در برگزاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان قدردانی کرد.
در این نشست اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را با دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در میان گذاشتند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست