پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۸۹۲
|
کد خبر: ۷۴۶۲
آغوش باز دانشگاه‌ها به روی دانشجویان با آغاز سال تحصیلی جدید؛

شروع آموزش «دانشجویان جدیدالورود کاردانی و کارشناسی» از هفته سوم مهرماه

در روز‌های پایانی شهریورماه به روال سال‌های گذشته دانشگاه‌های کشور برنامه تحصیلی خود برای سال تحصیلی جدید را اعلام کردند و از ابتدای مهر به استقبال آن می‌روند، با این تفاوت که با اعلام مسؤولان، سال تحصیلی جدید برای «نودانشجویان» از هفته سوم مهر آغاز می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور، به تفاوت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک سری از زیرساخت‌های دانشگاه‌ها پس از تعطیلی این مراکز به دلیل شیوع کرونا ویروس آسیب دیده بود و تعدادی از خوابگاه‌های خودگردان تغییر کاربری داده بودند و آزمایشگاه‌ها، سلف سرویس‌ها و سالن‌های ورزشی با مشکلاتی مواجه بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی آموزش حضوری در دانشگاه‌ها یک سری ارتباطات دانشجویان با تشکل‌های سیاسی، فرهنگی و کانون‌ها دچار خدشه شده بود و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه‌ها قطع شده بود که خوشبختانه امسال با تجربه‌ای که از سال گذشته بدست آوردیم از فرصت تابستان برای رفع این مشکلات استفاده شد.

وزیر علوم با بیان اینکه سال تحصیلی دانشگاه‌ها از سوم مهر شروع می‌شود، خاطر نشان کرد: سال تحصیلی ورودی‌های جدید دوره کارشناسی دانشگاه‌ها به دلیل اینکه دانشجو معلمانی که از طریق آموزش و پرورش قرار است پذیرفته شوند باید از نظر صلاحیت‌های علمی و گزینشی مورد بررسی قرار بگیرند و این امر نیاز به زمان داشت در نتیجه سال تحصیلی این نو دانشجویان از هفته سوم مهر آغاز می‌شود.

در این گزارش به زمان شروع کلاس‌های آموزشی برخی دانشگاه‌ها می‌پردازیم.

شروع کلاس‌های دانشگاه بوعلی‌سینا از سوم مهر

تمامی کلاس‌های نیم‌سال جدید (۴۰۲۱) دانشگاه بوعلی‌سینا، در همه مقاطع تحصیلی، به صورت حضوری و براساس برنامه موجود در انتخاب واحد دانشجویان، از روز دوشنبه ۳ مهر آغاز خواهد شد.

بدیهی است، خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه از روز یکشنبه ۲ مهرماه آماده پذیرش دانشجویان گرامی خواهد بود.

براین اساس، سلف‌های غذاخوری دانشجویی از روز دوشنبه ۳ مهرماه آماده ارائه خدمات به دانشجویان عزیز هستند.

دانشگاه تهران

بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه تهران کلاس‌های آموزشی این دانشگاه از شنبه اول مهرماه آغاز می‌شود و دانشجویان از ۱۵ تا ۱۷ مهرماه برای حذف و اضافه دروس مهلت خواهند داشت.

دانشگاه شهید بهشتی

براساس اعلام مسئولان آموزش دانشگاه شهید بهشتی، انتخاب واحد نیمسال اول این دانشگاه ۲۰ تا ۲۲ شهریور انجام شده و شروع کلاس‌ها از روز شنبه اول مهرماه خواهد بود.

در تقویم آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص زمان حذف و اضافه دانشجویان اعلام شده که دانشجویان روز‌های شنبه و یکشنبه ۸ و ۹ مهر فرصت دارند نسبت به حذف و اضافه واحد‌های خود اقدام کنند و آخرین مهلت حذف تکدرس دانشجویان نیز ۶دی‌ماه تعیین شده است.

بنا بر اعلام معاونت آموزشی این دانشگاه، آزمون‌های پایانی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲نیز در بازه زمانی ۲۳ دی تا ۴ بهمن برگزار خواهد شد.

دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد؛ کلیه دانشجویانی که در زمان حذف و اضافه اقدام به ثبت نام با تاخیر می‌نمایند مشمول اخذ حداقل واحد خواهند بود. همچنین آن دسته از دانشجویان مشمول پرداخت شهریه که دارای بدهی مالی هستند باید قبل از زمان انتخاب واحد نسبت به تعیین تکلیف وضعیت شهریه خود با امور مالی دانشگاه هماهنگی لازم را انجام دهند. در غیر ایـن صورت ثبت نام و انتخاب واحد برای آن‌ها میسر نیست.

طبق تاکید دانشگاه شهید بهشتی، آن دسته از دانشجویانی که در مهلت مقرر اعلام شده کاربرگ نظر سنجی اساتید را تکمیل ننموده اند در آخرین روز انتخاب واحد مجاز به اخذ واحد خواهند بود. بر این اساس دانشجویانی که در هر نیم سال تحصیلی در زمان مقرر تعیین شده بدون کسب اجازه از دانشگاه ثبت نام و انتخاب واحد نکنند، منصرف از تحصیل محسوب می‌شوند واجازه ادامه تحصیل ندارند.

دانشجویان شهید بهشتی مجاز به انتخاب واحد کمتر از حد نصاب تعیین در آیین نامه‌های آموزشی (بر حسب سال ورود و مقطع) نیستند مگر به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو که باید به تایید گروه، واحد آموزشی و مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه برسد.

دانشگاه صنعتی شریف و شروع کلاس‌ها از سوم مهر

ثبت نام دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از ۱۸ شهریور آغاز شد و دانشجویان تمامی مقاطع این دانشگاه از سوم مهر در کلاس‌های درس حضور می‌یابند.

بر اساس جدول زمان‌بندی و اطلاعیه راهنمایی ثبت‌نام ترم جدید که از سوی اداره آموزش دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد، دانشجویان باید طبق زمان‌بندی اعلام شده به سایت my.edu.sharif.edu مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

بر این اساس، ثبت نام دانشجویان کارشناسی‌های ورودی ۹۸ به قبل و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۰ به قبل در تاریخ شنبه ۱۸ شهریور و دانشجویان دوره کارشناسی‌های ورودی ۹۹ و دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۱ روز یکشنبه ۱۹ شهریور انجام شده است.

ثبت نام دانشجویان کارشناسی‌های ورودی ۱۴۰۰ روز دوشنبه ۲۰ شهریور انجام شده و دانشجویان کارشناسی‌های ورودی ۱۴۰۱ در روز سه شنبه ۲۱ شهریور ماه با مراجعه به سایت دانشگاه نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده‌اند.

دانشگاه علامه طباطبائی و تغییر زمان شروع آموزش

با اعلام اصلاحیه تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ کلاس‌های آموزشی دانشجویان همه مقاطع تحصیلی دانشگاه علامه‌طباطبائی که پیش از این قرار بود ۲۶ شهریور آغاز شود، به اول مهر ماه موکول شد.

بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی بازه زمانی حذف و اضافه برای دانشجویان این دانشگاه از ۸ تا ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲ و پایان حذف اضطراری ۲۰ دی ماه تعیین شده است. مهلت ارائه درخواست تمدید سنوات نیمسال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای مقطع کارشناسی تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ بود و برای تحصیلات تکمیلی تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ تعیین شده است.

کلاس‌های نیمسال اول سال تحصیلی جدید دانشگاه علامه‌طباطبائی از روز شنبه اول مهرماه ۱۴۰۲ به صورت حضوری آغاز می‌شود. در تقویم آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی، ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ به عنوان پایان کلاس‌ها و بازه زمانی برگزاری امتحانات پایان ترم ۳۰ دی ماه تا ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

به استناد آیین‌نامه آموزشی مصوب وزارت علوم، برگزاری ۱۶ هفته کلاسی در تمام مقاطع تحصیلی الزامی است. همچنین دریافت مجوز تمدید سنوات در زمان‌های تعیین شده از سوی دانشجو و از طریق سامانه آموزشی گلستان الزامی است.

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی باید نسبت به انجام فرایند انتخاب واحد در زمان‌های تعیین شده، به صورت الکترونیکی در سامانه آموزشی گلستان اقدام کنند.

به استناد بخشنامه ابلاغی وزارت علوم، ثبت نمرات پایان هر نیم‌سال تحصیلی، حداکثر ۱۰ روز پس از برگزاری امتحان هر درس بوده و اساتید باید نسبت به ثبت نمرات در زمان‌های تعیین شده در سامانه آموزشی گلستان اقدام کنند.

دانشگاه علم و فرهنگ

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به جزئیات زمان ثبت‌نام دانشجویان نو ورود این دانشگاه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: کلاس‌های این دانشگاه از شنبه اول مهر آغاز خواهد شد.

دکتر مجید نجارزاده در گفتگو با ایسنا، در خصوص زمان و نحوه ثبت‌نام دانشجویان نو ورود سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، گفت: در مقطع دکتری تخصصی پس از اعلام نتایج اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف، فرایند ثبت‌نام آغاز شده و کماکان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز فرایند ثبت‌نام در دو مرحله غیرحضوری و حضوری صورت می‌گیرد. در گام اول، ثبت‌نام غیرحضوری از شنبه ۱۸ شهریور آغاز شد و از دوشنبه ۲۰ شهریور نیز مرحله پذیرش به صورت حضوری انجام گرفت.

نجارزاده در خصوص ثبت‌نام مقطع کارشناسی نیز با تاکید بر اینکه فرآیند ثبت‌نام در این مقطع بلافاصله پس از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان از سوی سازمان سنجش، اطلاع‌رسانی می‌شود، خاطر نشان کرد: طبق تقویم آموزشی دانشگاه، کلاس‌های درس مقاطع مختلف تحصیلی از شنبه، اول مهر ۱۴۰۲ به صورت حضوری شروع خواهند شد.

دانشگاه فرهنگیان

کلاس‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان از دوشنبه سوم مهرماه آغاز می‌شود و روز ۲۱ دی ماه سال جاری پایان می‌یاید.

امتحانات دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز از ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ آغاز می‌شود و روز ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ پایان می‌یاید.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روز‌های یک‌شنبه و دوشنبه ۲۶ و ۲۷ شهریور برای مقطع کارشناسی و روز‌های ۲۸ و ۲۹ شهریور برای مقاطع تحصیلات تکمیلی انجام شد.

شروع کلاس‌های همه مقاطع دانشگاه امیرکبیر از از روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۳ خواهد بود و حذف و اضافه (هفته دوم و سوم) یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۹‌شنبه و یک‌شنبه ۱۵ و ۱۴۰۲/۰۷/۱۶ انجام می‌شود.

برای حذف اضطراری نیز روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ و ۶ دی ماه برای مقطع کارشناسی و روز یک‌شنبه ۱۰ دی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده است.

هفته پایانی کلاس‌ها (هفته ۱۶) شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ الی چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۰برای مقطع کارشناسی و شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ الی چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۰

برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده است.

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

براساس تقویم آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی کلاس‌های این دانشگاه از شنبه اول مهرماه آغاز می‌شود و روز یکشنبه ۸ بهمن پایان می‌یابد.

امتحانات دانشجویان این دانشگاه نیز در بازه زمانی ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ تا ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ برگزار خواهد شد.

دانشگاه علم و صنعت ایران

بنا بر اعلام معاونت آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران، انتخاب واحد دانشجویان این دانشگاه طی روز‌های ۲۶ تا ۲۸ شهریور انجام شد و کلاس‌های درس دانشجویان از اول مهرماه آغاز می‌شود.

براساس تقویم آموزشی دانشگاه علم و صنعت، حذف و اضافه دروس در روز‌های ۸ تا ۱۰ مهرماه انجام می‌شود و امتحانات دانشجویان در بازه زمانی ۱۴۰۲/۱۰/۲۳

تا ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ برگزار می‌شود.

دانشگاه تربیت مدرس

بر اساس این تقویم آموزشی دانشگاه تربیت مدرس، اخذ برنامه‌های درسی و تاریخ امتحانات از گروه‌های آموزشی و ثبت اطلاعات کامل دروس در سامانه گلستان در نیمسال اول در تاریخ ۲۱ تیر تا ۳۱ تیرماه و در نیمسال دوم اول تا ۲۰ آذرماه می‌باشد.

انتخاب واحد در نیمسال اول ۱۸ تا ۲۲ شهریورماه انجام شد که ۱۸ تا ۲۲ شهریورماه ویژه دانشجویان دکتری و ۲۰ تا ۲۲ شهریورماه ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد بود.

انتخاب واحد در نیمسال دوم نیز در تاریخ ۹ تا ۱۳دی ماه انجام می‌شود که برای دانشجویان دکتری ۹ تا ۱۳دی ماه و برای دانشجویان کارشناسی ارشد ۱۱ تا ۱۳ دی ماه خواهد بود.

زمان شروع کلاس‌ها در نیمسال اول شنبه اول مهر ماه و در نیمسال دوم ۲۱ بهمن ماه می‌باشد.

حذف و تعویض دروس در نیمسال اول ۹ و ۱۰ مهرماه و در نیمسال دوم ۸ و ۹ اسفندماه و پایان کلاس‌ها نیز در نیمسال اول ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱و در نیمسال دوم ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳می باشد.

ارزشیابی دروس در نیمسال اول ۹ تا ۲۲ دی ماه و در نیمسال دوم ۱۹ تا ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

امتحانات دروس مدرسی در نیمسال اول ۲۳ تا ۲۸ دی ماه و در نیمسال دوم ۲ تا ۷ تیر ماه ۱۴۰۳ و امتحانات دروس تخصصی نیز در نیمسال اول ۳۰ دی ماه تا ۱۱ بهمن ماه و در نیمسال دوم ۹ تا ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ صورت می‌پذیرد.

ثبت اولیه نمرات دانشجویان تربیت مدرس در سامانه گلستان توسط استاد درس ۲۳دی ماه تا ۲۵ بهمن ماه و در نیمسال دوم ۲ تا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

مهلت اعتراض دانشجویان در نیمسال اول ۲۶ بهمن تا ۱ اسفند ماه و در نیمسال دوم ۲۷ تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ و ثبت نهایی نمرات و قفل توسط استاد درس نیز در نیمسال اول ۲ تا ۷ اسفند ماه و در نیمسال دوم نیز ۱ تا ۷ مرداد ۱۴۰۳خواهد بود.

دانشگاه تربیت مدرس همچنین اعلام کرده است که به منظور ساماندهی هرچه بهتر خوابگاه‌های دانشجویی و رفاه حال دانشجویان در جهت استقرار و تأمین خوابگاه ها، زمان شروع سال تحصیلی جدید براساس تقویم رسمی کشور و از "ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۲" خواهد بود.

کلیه دانشجویان تا زمانی که از پایان نامه/رساله خود دفاع نکرده (شیوه آموزشی – پژوهشی) و یا دروس ایشان به اتمام نرسیده است (شیوه آموزشی) طبق برنامه زمان‌بندی فوق موظف به انجام کامل مراحل انتخاب واحد الکترونیکی می‌باشند. بدیهی است، در صورت عدم انتخاب واحد در تاریخ اعلام شده مطابق ضوابط آموزشی با آن‌ها رفتار خواهد شد.

براسای اعلام دانشگاه تربیت مدرس، با توجه به این که تایید انتخاب واحد دانشجو به صورت سیستمی انجام می‌شود و امکان تغییر دروس در خارج از بازه زمانی حذف و تعویض وجود ندارد؛ عواقب ناشی از اخذ/حذف اشتباه درس به عهده دانشجو خواهد بود. در صورت لزوم قبل از انتخاب واحد دانشجو بایستی با مدیر محترم گروه آموزشی مربوط هماهنگی لازم را به عمل آورد.

حداقل و حداکثر تعداد واحد انتخابی (بدون دروس جبرانی و مدرسی) در مقطع کارشناسی ارشد ۸ و ۱۴ واحد و در مقطع دکتری ۶ و ۱۰ واحد می‌باشد.

ارزشیابی آموزشی دروس اخذ شده الزامی است و دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات صرفا پس از انجام ارزشیابی امکان پذیر است.

دانشگاه آزاد اسلامی

ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بازه زمانی ۱۴۰۲/۶/۸ تا ۱۴۰۲/۶/۲۳ انجام و کلاس‌های دانشجویان رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی از ۲۵ شهریور ماه آغاز شده است.

امتحانات دانشجویان این دانشگاه نیز از ۲۳ دی‌ماه آغاز می‌شود و روز ۴ بهمن ماه پایان می‌یابد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مدت زمان برگزاری کلاس‌های آموزشی در نیم‌سال نخست سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، از شنبه اول ماه آغاز می‌شود و ۱۳ دی ماه به پایان می‌رسد. مدت زمان آموزش در این ترم تحصیلی، ۱۶ هفته است.

حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران از روز شنبه یکم مهر ماه آغاز می‌شود و سه‌شنبه ۴ مهر به پایان می‌رسد. همچنین آخرین زمان حذف اضطراری برای دانشجویان در آذر ماه لحاظ شده است. بر این اساس، آخرین مهلت حذف اضطراری از۱۱ تا ۱۴ آذر ماه است.

مدت زمان ۱۵ روزه امتحانات از روز شنبه ۱۶ دی ماه آغاز می‌شود و تا آخر دی‌ماه ادامه دارد.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

کلاس‌های دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی همانند سایر دانشگاه‌های علوم‌پزشکی از یک مهر ماه آغاز می‌شود. ۱۵ روز پس از برگزاری کلاس‌های درس دانشجویان، فرایند حذف و اضافه آغاز می‌شود. بر این اساس، فرایند حذف و اضافه از روز شنبه ۱۵ مهر ماه آغاز می‌شود و در بیست و یکمین روز از نخستین ماه پاییزی به پایان می‌رسد.

زمان حذف و اضافه اضطراری نیز در آذر ماه لحاظ شده و بر این اساس، دانشجویان از از ۷ تا ۱۲ آذر فرصت دارند نسبت به حذف و اضافه اضطراری اقدام کنند.

امتحانات از روز شنبه ۱۶ دی ماه آغاز می‌شود و در روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه به پایان می‌رسد.

با اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، دانشجویان شهریه پرداز موظف هستند حداکثر تا ۱۰ روز پس از انتخاب واحد نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام کنند. در صورت عدم پرداخت شهریه در موعد مقرر و حذف واحد‌های نیمسال تمامی عواقب ناشی از آن به عهده شخص دانشجو خواهد بود.

دانشگاه علوم پزشکی ایران

تقویم آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران بیانگر این است که کلاس‌های آموزشی دانشجویان این مرکز آموزشی از روز شنبه یک مهر ماه آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه سیزدهم نخستین ماه زمستانی ادامه دارد.

فرصت ۹ روزه انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران از روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه آغاز می‌شود و تا روز پنج‌شنبه ۳۰ شهریور ادامه دارد. ۸ روز پس از برگزاری کلاس‌های درس، آغاز فرایند حذف و اضافه است. حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران از روز شنبه ۸ مهر آغاز می‌شود و دوشنبه ۱۰ مهر ماه به پایان می‌رسد.

فرصت زمان حذف تک‌درس در آذر ماه برای دانشجویان لحاظ شده است؛ بر این اساس، دانشجویان این مرکز آموزشی از چهارم تا ششم آذر، آخرین ماه پاییز فرصت دارند نسبت به حذف تک‌درس اقدام کنند.

فرایند برگزاری امتحانات دانشگاه علوم‌پزشکی ایران از روز شنبه ۱۶ دی آغاز می‌شود و در روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه به پایان می‌رسد. بازه زمانی ثبت موقت نمرات همزمان با فرایند برگزاری امتحانات پایان‌ترم شروع می‌شود؛ بر این اساس، بازه‌زمانی زمان ثبت‌موقت نمرات از ۱۶دی تا ۱۱ بهمن ماه است.

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی کلاس‌های درس دانشجویان این دانشگاه همانند سایر مراکز آموزشی علوم‌پزشکی از روز شنبه یکم مهر ماه آغاز می‌شود. تقویم آموزشی این دانشگاه بیانگر این است، پرونده برگزاری کلاس‌های درس دانشجویان در نیم‌سال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در روز پنج‌شنبه ۲۱ دی ماه بسته می‌شود.

فرصت ۳ روزه انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از یکشنبه ۱۹ شهریور آغاز شده و در روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه به پایان رسید.

فرایند حذف و اضافه طی ۲ روز و در بازه زمانی ۱۵ و ۱۶ مهرماه انجام می‌شود. فرایند حذف و اضافه در این مرکز آموزشی به صورت اینترنتی نیست و برای ۲ درس انجام می‌شود.

امتحانات پایان ترم دانشجویان از شنبه ۲۳ دی ماه آغاز می‌شود و در روز شنبه ۷ بهمن ماه به پایان می‌رسد. ۷ روز پس از اتمام امتحانات، نیم‌سال دوم تحصیلی آغاز می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه