پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۹۸
|
کد خبر: ۷۹۳۵
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه بوعلی‌سینا به تشریح اقدامات ویژه این دانشگاه در ۲ سال اخیر پرداخت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

دکتر جلال صادقیان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگو با خبرنگار بسنا اظهار کرد: نظر به آیین‌نامه رفاهی کارکنان دولت که در مهرماه سال جاری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، دانشگاه در صدد برآمد حداکثر کمک خود را در زمینه مزایای جانبی به کارمندان و اعضای هیأت علمی معطوف داشته و با توجه به شرایط اقتصادی دشوار حاکم بر جامعه، رفاهیات پرسنل دانشگاه را وفق آیین‌نامه و با نظرداشت سقف اعتبارات مصوب دستگاه، پرداخت نماید. از این‌رو با پیگیری‌های مستمر ریاست دانشگاه و حوزه معاونت توسعه، در پایان آبان ماه، مزایای جانبی دو ماه مهر و آبان یکجا پرداخت شد و پرداخت رفاهیات ماه‌های آتی نیز به صورت ماهیانه در دستور کار امور مالی قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: با مدیریت درست اعتبارات دانشگاه بتوانیم کمک هزینه‌های معیشتی، رفاهی و جوانی جمعیت را تا پایان سال به صورت مستمر پرداخت نماییم.

صادقیان ادامه داد: پرداختی‌های رفاهی شامل هدیه‌های مناسبتی، سهم پاداش سالانه کارکنان، کمک هزینه مسکن، هزینه ایاب و ذهاب و هزینه غذا است که تقریباً به طور متوسط برای هر نفر بین چهار ونیم تا پنج میلیون تومان بار مالی داشته، که البته دانشگاه در تلاش است اعتبارات لازم را تأمین کرده و پرداخت‌ها را تداوم بخشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه بوعلی‌سینا در ارتباط با بحث کلیه پرداخت‌های پرسنلی بیان کرد: از ابتدای دولت فعلی و مدیریت جدید، با تلاش‌های انجام شده، خوشبختانه بودجه دانشگاه بوعلی‌سینا بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد، لذا از ابتدا تصمیم بر آن شد که کلیه حقوق پرسنلی کارکنان و اعضای هیأت علمی به صورت کامل و بدون تأخیر پرداخت گردد.

صادقیان پیرامون مطالبات و معوقات اعضای هیأت علمی افزود: معوقات اعضای هیأت علمی عمدتا حق‌التدریس چند ترم و یا مطالباتی که به دلیل ارتقای احکام و یا پایه‌های اخذشده در سال‌های گذشته بود، که عمدتا پرداخت گردیده و در حال حاضر بروز هستیم.

وی با تأکید براینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تلاش بر این بود که دانشگاه بدون بدهی به سال بعد منتقل گردد، همچنین در تلاش هستیم با صرفه‌جویی‌های که در بخش‌های مختلف اتفاق می‌افتد، حقوق و مطالبات پرسنلی را در سال جاری به صورت کامل پرداخت کرده و دانشگاه را انشاءالله بدون بدهی‌های پرسنلی به سال آینده منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه نیمه‌تمام متوقف در دانشگاه وجود ندارد، خبر داد: پروژه دانشکده شیمی و علوم نفت و پروژه فاز دوم دانشکده مهندسی تکمیل و با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شده، در مرحله تجهیز نهایی قرار دارد و دو پروژه خوابگاهی، با نام بانوی مجاهد مرحوم خانم مرضیه حدیدچی (دباغ)، با حمایت بنیاد ۱۵ خرداد وابسته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، نیز از ابتدای ترم جاری به بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده دانشجویان قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: البته در بحث پروژه‌های عمرانی همواره دانشگاه این مشکل را داشته که با بدهی وارد سال جدید شده است و این مشکل به دلیل اعتبارات محدود تملک و عدم تخصیص کامل اعتبارات است، که امری گریزناپذیر است.

صادقیان در ادامه به تشریح پروژه‌های عمرانی دانشگاه پرداخت و گفت: در سابقه چهل‌ساله دانشگاه پروژه‌هایی که در مدت زمان طولانی به بهره‌برداری می‌رسند، وجود داشته، اما در حال حاضر تنها پروژه آزمایشگاه دامپزشکی را داریم که رو به اتمام است و به دلیل تغییراتی که در بحث طراحی آن ایجاد شده در سال جاری به بهره‌برداری نخواهد رسید و بهره‌برداری آن به سال آینده موکول خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه پروژه خوابگاهی دانشگاه بین‌المللی D-8 چندسالی است که آغاز شده، اما در حد سفت‌کاری باقی‌مانده، بیان کرد: با توجه به استقلال بودجه‌ای دانشگاه بین‌المللی D-8، ادامه و اتمام این پروژه‌ها بستگی به اعتباراتی دارد که از طرف دولت تزریق می‌شود و دولت معمولاً برای جبران اعتبارات هزینه‌ای از اعتبارات مربوط به تملک دارایی و سرمایه‌ای استفاده می‌کند و به همین دلیل هیچ‌گونه پیش‌بینی برای اتمام پروژه‌هایی که دارای موافقت‌نامه دولتی است، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه سالن آمفی‌تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه ابتدای دهه ۹۰ شروع شده و بیش از ۱۰ سال از شروع کار این طرح می‌گذرد، عنوان کرد: این پروژه به لحاظ متراژ نسبت به چیزی که از ابتدا پیش‌بینی شده بود بسیار تغییر کرده است و اکنون متراژ این طرح به ۱۱ هزار متر مربع رسیده، که البته قبلاً مجوز‌های لازم برای افزایش زیربنایی این پروژه اخذ شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی این پروژه، گفت: برای اتمام پروژه نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، که تا‌به‌حال کمک‌هایی برای اتمام آن انجام شده، اما تأمین کل هزینه پروژه از منابع دولتی کار بسیار دشواری است، هرچند این پروژه جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده و باید تا سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد، اما متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های انجام‌شده، اعتبار ویژه‌ای برای این پروژه در نظر گرفته نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست