پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۸
|
کد خبر: ۸۰۸۸
دومین مدرسه از پیشنهاده تا دفاع هفته آخر مرداد و هفته اول شهریورماه ۱۴۰۳، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳

به گزارش بسنا و به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، این مدرسه برای آگاهی گام به گام دانشجویان و پژوهشگران با فرآیند تهیه، تنظیم و در نهایت دفاع از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی برنامه‌ریزی شده و به دانش‌پذیران این دوره گواهینامه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعطا می‌شود.

مدرسان این دوره استادان پژوهشگاه و مخاطبان آن پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند. مدیریت علمی این مدرسه را احمد گنجی پژوهشگر و مدیر ارزیابی و تحول اداری ایرانداک برعهده دارد.

همچنین سرفصل‌های آموزشی این دوره عبارتند از: چگونگی پیدا کردن ایده/عنوان، نحوه نگارش پیشنهاده دانشگاهی، چگونگی جست‌وجو در پایگاه‌های اطلاعاتی علمی، انتخاب درست برای انتشار برون‌داد‌های پژوهشی، ترفند‌های وُرد در نگارش علمی، ملاحظات اخلاقی میان استاد راهنما و دانشجو، اصول ویراستاری علمی، نحوه نگارش پایان‌نامه/رساله، نرم‌افزار مدیریت اطلاعات علمی اِندنوت، همانندجویی و کشف تقلب، و اصول برگزاری جلسه دفاع.

آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره تا ۲۸ مردادماه است و دانشجویان می‌توانند با ۲۰ درصد تخفیف تا ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۳ جهت ثبت نام به آدرس irandoc.ac.ir/page/۵۵۰۳ مراجعه کنند.

این پژوهشگاه دارای سه پژوهشکده به نام‌های فناوری اطلاعات، علوم اطلاعات و جامعه و اطلاعات است. مأموریت بنیادین ایرانداک بر پایه اساس‌نامه و برنامه راهبردی پژوهش، مدیریت اطلاعات علم و فناوری، آموزش، همکاری‌های پژوهشی و اطلاع‌رسانی و پشتیبانی از سیاست‌گذاری علم و فناوری است. این پژوهشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و زیر نظر هیئت امنا اداره می‌شود.

گفتنی است پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، ۲۸ عضو هیئت علمی دارد و خدمات مختلفی از جمله همانندجویی رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و پیشنهاده‌ها، پرسش‌نامه‌ساز، پیشینه پژوهش و تحقیقات مفصل در زمینه سیاست‌گذاری علم و فناوری را ارائه می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش