پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۶۵
|
کد خبر: ۸۱۰۷
مجتمع علمی فرهنگی آیت الله شهید دکتر رئیسی با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینا افتتاح شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳

به گزارش بسنا، مجتمع علمی و فرهنگی آیت الله شهید دکتر رئیسی ظهر امروز  ۱۸ مردادماه ۱۴۰۳ با حضور همسر رئیس جمهور شهید، وزرای علوم و فرهنگ، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس افتتاح شد.

این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دانشگاه بوعلی سینا به بهره برداری رسید.

در این برنامه رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار داشت: این پروژه در غرب کشور نمونه بوده و به عنوان یک پروژه علمی و فرهنگی فعالیت خواهد کرد، این پروژه در دو فاز شامل: مجموعه‌ای از سالن‌های اجتماعات، کتابخانه و مخزن و یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر می‌باشد.

حسین رضوان افزود: این پروژه با پشتیبانی و تشویق‌های وزیر علوم به ثمر رسید، همچنین طراحی سالن با دکتر خیرالدین و حمایت‌های دلسوزانه دکتر صادقیان باعث شد این پروژه به بهره برداری برسد.

مدیر پروژه مجتمع علمی و فرهنگی شهید رئیسی نیز بیان کرد: این پروژه از سال ۹۰ شروع شده و به دلیل عدم تخصیص اعتبار نا تمام ماند. اما این پروژه در سال ۱۴۰۲ تحولاتی داشت به گونه‌ای که با توجه به نیازمندی‌های دانشگاه تغییراتی در ساختمان آن داده شد.

عراقچیان افزود: این پروژه از سال ۱۴۰۲ کلید خورد، تا امروز ۳۹۰ روز کاری در پروژه کار شده و با مشاوره دکتر خیرالدین اصلاحات سازه‌ای در آن رخ داد تا متناسب با نیاز‌های روز باشد. علاوه بر این همزمان با اجرا، طراحی‌های داخلی، محوطه سازی، تاسیسات، شبکه، صوت و تصویر و...   نیز انجام گرفت.  

وی عنوان کرد: این پروژه به روش امانی انجام شد و ۴۰ درصد نسبت به روش‌های متعارف صرفه جویی داشت از این جهت می‌تواند برای پروژه‌های بعدی در استان ملاک باشد، همچنین برای این پروژه تا کنون ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و فاز دوم آن ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر پروژه مجتمع علمی و فرهنگی شهید رئیسی بیان کرد: این پروژه با همت تمام عیار نیرو‌های بومی طراحی و اجرا شد. این پروژه در دو فاز طراحی شد در فاز اول سالن اصلی با ظرفیت ۳۰۰ نفر، سالن شهید شهبازی با ظرفیت ۹۰ نفر، سالن شهید احمدی روشن با ظرفیت ۹۰ نفر، سالن چند منظوره، سالن اختصاصی  و دیگر فضا‌ها طراحی شده و در فاز دوم نیز سالن نمایشگاه مخزن کتابخانه، سالن مطالعه، اتاق‌های استودیو، آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر و.. در نظر گرفته شده است.

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست