پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۹
|
کد خبر: ۸۱۵۳
واحد تعامل صنعت و دانشگاه با حضور اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی و روسای دانشگاه‌های بوعلی‌سینا، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان افتتاح شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳

به گزارش بسنا، آیین افتتاح واحد تعامل صنعت و دانشگاه همزمان با انعقاد تفاهم نامه مشترک با حضور اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی و روسای دانشگاه‌های بوعلی‌سینا، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان برگزار شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا منشأ پیشرفت کشور‌های صنعتی را ارتباط موثر دانشگاه و صنعت برشمرد و گفت: با توجه به توسعه صنایع استان و همچنین ارتقاء سطح دانشگاه‌ها نیاز به تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیش از پیش احساس می‌شود.

حسین رضوان افزود: ارتباط موثر صنعت و دانشگاه در برخی استان‎‌ها به خوبی رقم خورده است که همین ارتباط موثر موجب توسعه بیشتر آن استان‌ها گردیده است که در استان همدان نیز موعد آن رسیده است که این اتفاق رقم بخورد.

وی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن این ارتباط در ابتدا باید مسیر و نیاز‌های ارتباط صنعت و دانشگاه شناسایی و مشخص شود، اظهار کرد: در ارتباط صنعت و دانشگاه الزاماتی وجود دارد که با به رسمیت شناختن این الزامات می‌توان نتایج خوبی را از آن بهره‌برداری کرد. اکنون دانشجویان فعال ما در حوزه کسب و کار و کارآفرینی در دانشگاه بوعلی‌سینا فعالیت‌های بسیارعالی در این زمینه انجام داده‌اند من جمله سامانه کاریابی دانشگاه که بستر ارتباطی کارجویان و کارفرمایان است.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های دانشگاهی در صنایع اظهار کرد: بسیاری از واحد‌های صنعتی از ظرفیت‌های دانشگاهی بی‌اطلاع هستند که با شناسایی این ظرفیت‌ها می‌توانند آن‌ها را در راستای رفع مشکلات، توسعه و پیشرفت واحد‌ها در خدمت بگیرند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا خاطر نشان کرد: برگزاری رویداد‌های بزرگ کارآفرینی از جمله اولین نمایشگاه کار استان همدان که در دانشگاه بوعلی سینا و به همت مشاوران جوان ریاست دانشگاه برگزار شد، همچنین ایجاد سامانه کاریابی دانشگاه بوعلی‌سینا کمک بسیار ارزشمند و شایانی به بهبود و توسعه ارتباط واحد‌های دانشگاهی با صنعت کرد.

وی در در پایان گفت: در اردیبهشت ماه امسال یک اتفاق بزرگ در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه رقم خورد آن هم برگزاری اولین نمایشگاه کار استان بود که نتایج خیلی خوبی را به ارمغان آورد. امید است اینچنین فعالیت‌ها توسط دانشجویان مستعد، فعال و علاقمند، به کمک مسئولان مربوطه باز هم رقم بخورد و افتخار آفرین شود؛ چرا که دانشجویان ما نیازمند بستر برای پیاده سازی ایده‌های کارآفرینی خود هستند.

گفتنی است افتتاح دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه و امضای تفاهم نامه مشترک گام بلند اتاق بازرگانی همدان در توسعه تعامل مشترک صنعت و دانشگاه است که نقش موثری در  فعالیت‌های کارآفرینی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا خواهد داشت.

در پایان، از اعضای گروه مشاوران جوان ریاست دانشگاه بوعلی‌سینا و اعضای انجمن کارآفرینی دانشگاه بوعلی‌سینا جهت همکاری و حضور در تاسیس این واحد و فعالیت‌های شایان همچون رویداد‌های شایسته تقدیر کارآفرینی و کسب و کار، تقدیر و تشکر بعمل آمد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست