پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۹۷
|
کد خبر: ۸۷۲
دکتر زارعی مهرورز استادیار علوم اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا در گفت وگوی اختصاصی با بسنا از برگزاری نشست تخصصی بررسی اوضاع مرکز و غرب ایران از مشروطه تا پایان دروران قاجار با همکاری دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه بوعلی سینا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

دکتر زارعی مهرورز استادیار علوم اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا از برگزاری نشست تخصصی بررسی اوضاع مرکز و غرب ایران از مشروطه تا پایان دروران قاجار با همکاری دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه بوعلی سینا خبر داد.

دکتر زارعی افزود: وی به عنوان دبیر علمی برگزاری این نشست از سوی دانشگاه بوعلی سینا و انیستیتوی ایران شناسی در اتریش انتخاب شده است.

عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی اظهار کرد: زمان برگزاری این نشست از تاریخ 31 شهریور ماه لغایت 2مهر ماه سال 97 خواهد بود.

وی اضافه کرد: این نشست در دو روز برگزار می شود و میهمانان آن محدود و کاملا به صورت تخصصی بوده و از داخل و خارج از کشور خواهد بود.

دکتر زارعی مهرورز خاطرنشان کرد: برترین پروفسور ها و اساتید این حوزه از کشور های مختلف جهان در این نشست شرکت خواهند کرد و از داخل کشور نیز پژوهشگران نمونه و متخصصی حضور به هم خواهند رساند.

دکتر زارعی همچنین تشریح کرد: موضوع این نشست بررسی. اوضاع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران در دوران مشروطه تا پایان دوره قاجار می باشد؛ این دوران به علت تنش های جنگ جهانی اول و انقلاب مشورطه در ایران، ازدیاد بیماری ها و کمبود آذوقه به عنوان دوران پر تلاطمی محسوب می شود، بنابراین از این حیث بررسی اتفاقات این دوران داری اهمیت می باشد.

وی ادامه داد: این نشست به عنوان حاصل نخستین همکاری دانشگاه بوعلی سینا و انیستیتو ایران شناسی اتریش که تنها مرکز ایران شناسی در اروپا می باشد، بوده، که در سفر رئیس این مرکز و هیأت همراه ایشان به ایران و دیدار با دکتر محمدی فر و دکتر ختن لو معاون پژوهشی وقت، توافق تشکیل آن در ایران به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا به تصویب رسید.

دکتر زارعی در پایان ضمن تشکر از دکتر یوسف آرام مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه، گفت: این نشست کاملا تخصصی است، اما از حضور علاقه مندان استقبال می گردد.

خبرنگار: قیاسی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست