پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۰۷
|
کد خبر: ۸۸۷
بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور؛

آزمون کاردانی به کارشناسی ۱۲ مرداد برگزار می شود

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در رشته های با آزمون جمعه ۱۲ مرداد ۹۷ برگزار می شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۷ دارای دو نوع پذیرش است که آزمون برای پذیرش در رشته های با آزمون در صبح روز جمعه ۱۲ مرداد ۹۷ در ۶۷ شهرستان برگزار می شود.

پذیرش در کدرشته های امتحانی مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار، مهندسی بهداشت محیط، ساخت پروتزهای دندانی،‌ مدارک پزشکی، ایمنی صنعتی و محیط کار، ساخت و تولید، صنایع چوب و کاغذ-سازه های چوبی، صنایع شیمیایی، مواد،‌ معدن، نقشه برداری، شهرسازی، صنایع نساجی،‌ مهندسی آبیاری، مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست بدون آزمون است.

همچنین رشته های پرورش طیور، پرورش گاو و گاومیش، تولیدات دامی،‌ تولیدات گیاهی، جنگلداری،‌ شیلات، چوب شناسی و صنایع چوب، علوم و صنایع غذایی،‌ گیاه پزشکی،‌ ماشین های کشاورزی، مرتع و آبخیزداری،‌ بازیافت، آمار، آموزش ریاضی، آموزش حرفه و فن، آموزش دینی و عربی، آموزش راهنمایی و مشاوره،‌ زبان انگلیسی بدون آزمون دانشجو می پذیرند.

در رشته های زبان و ادبیات فارسی،‌ آموزش علوم تجربی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، مطالعات اجتماعی،‌ آموزش و پرورش ابتدایی، باستان شناسی، تربیت معلم قرآن کریم، علوم انتظامی، علم اطلاعات و دانش شناسی، مدیریت،‌ حقوق قضایی- علوم ثبتی،‌ مرمت و احیای بناهای تاریخی)، موسیقی «نوازندگی ساز ایرانی»، طراحی پوشاک، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی آزمون برگزار نخواهد شد.

در این رشته ها پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) صورت می‌گیرد. لذا برای داوطلبانی که در این رشته‌های امتحانی ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده اند، کارت شرکت در آزمون صادر نخواهد شد.

کلیه داوطلبان متقاضی گزینش در رشته‌های بدون آزمون می‌توانند برای مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی (از جمله معدل کل مقطع کاردانی) و کدرشته ‌محلهای انتخابی خود از تاریخ ۹ تا ۱۱ مرداد ۹۷ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org (قسمت ویرایش اطلاعات) نسبت به مشاهده اطلاعات خود اقدام کنند.

برگ راهنما برای داوطلبان کلیه رشته های امتحانی با آزمون و کارت شرکت در آزمون منحصراً برای داوطلبان متقاضی رشته های با آزمون از روز سه‌شنبه ۹ مرداد ۹۷ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

متقاضیان شرکت در آزمون می توانند با وارد کردن اطلاعات خود شامل: شماره پرونده، کد رهگیری و یا نام و نام خانوادگی، سال تولد و شماره کارت ملی نسبت به پرینت آن اقدام کنند.

داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به سایت سازمان سنجش مراجعه و براساس تاریخ و نشانی تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. لذا کلیه داوطلبان باید شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کدپیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی شود، لازم است با مراجعه به سایت این سازمان و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام کند.

این امکان برای داوطلبانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود کرده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

تمامی داوطلبان (اعم از متقاضیان رشته های با آزمون و رشته های پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی) لازم است در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون (از تاریخ ۹ تا ۱۱ مرداد ۹۷) با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی (از جمله معدل کل مقطع کاردانی) و کدرشته محلهای انتخابی خود در صورت نیاز اقدام کنند.

چنانچه داوطلبان در کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده کرد لازم است آن را رفع کند.

چنانچه مغایرتی در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ به ترتیب شامل نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه، سال تولد، شماره ملی، کد و عنوان رشته تحصیلی، موسسه محل اخذ مدرک تحصیلی، سال و ماه اخذ مدرک تحصیلی، معدل فارغ‌التحصیلی، وضعیت اشتغال (کارمندی)، استان بومی و علاقه‌مندی به گزینش در رشته‌های غیرانتفاعی و کد و عنوان محل های انتخابی کارت شرکت در آزمون مشاهده شد لازم است رفع شود.

داوطلبان لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۱ مرداد ۹۷ منحصراً به سایت سازمان سنجش مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

چنانچه در بندهای ۳، ۷، ۹ و ۱۵ (جنس، دین، معلولیت، زبان امتحانی ) تفاوتی مشاهده شد ضروری است داوطلبان در روز پنجشنبه ۱۱ مرداد ۹۷ صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط مراجعه کنند.

ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام خود داوطلب در نظر گرفته شده و به تقاضاهای مربوط به تغییر رشته امتحانی و حوزه امتحانی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در سهمیه ثبت‌نامی (بند ۸) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند ، لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۲ مرداد ۹۷ منحصراً به سایت سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج نسبت به اصلاح سهمیه اقدام کنند تا در صورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای آنان اعمال شود.

در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلبی فاقد عکس باشد و یا عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر بودن عکس، اشتباه عکس و واضح نبودن عکس است داوطلب باید در روز پنجشنبه ۱۱ مرداد ۹۷ صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۸ با ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط مراجعه و موضوع را دنبال کرده تا مشکل برطرف شود.

آن دسته از داوطلبانی که هم اکنون علاقه‌مند به گزینش در رشته‌های موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند لازم است در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون با ورود به بخش ویرایش اطلاعات و کارت اعتباری را به وسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال باشد، خریداری کنند.

این داوطلبان باید با پرداخت مبلغ ۵۵ هزار ریال (۵ هزار و ۵۰۰ تومان) به عنوان وجه اعلام علاقه‌مندی اقدام کرده و مشخصات کارت اعتباری را در محل مربوط درج کنند و سپس با مراجعه به بخش ویرایش اطلاعات نسبت به اعمال انتخاب کدرشته‌محل های مورد علاقه خود اقدام کنند.

درهای ورودی حوزه‌های امتحانی رأس ساعت ۷:۳۰ (هفت و سی دقیقه) بسته خواهد شد. فرآیند برگزاری آزمون رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) آغاز می‌گردد. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درهای ورودی به محوطه و یا سالنهای امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین حساب (بجز ماشین حسابهای مندرج در بند ۵)، هر گونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند.

همراه داشتن هریک از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

در جلسه آزمون منحصراً استفاده از ماشین حساب با مارک های «Casio ۳۶۰۰, Casio FX۸۲, Catigia F-۶۱۸, Pars ۴۶۰۰, Sharp EL-۵۳۱, Sharp ۵۰۶ W-BK, Sharp ۵۰۹ W-BK, Citizen SR ۲۷۰II, Citizen SR ۱۳۵ TII, Citizen SR ۲۷۵, Citizen SR ۲۷۰مجاز است.

چنانچه داوطلبی غیر از ماشین حساب‌های فوق‌الذکر، ماشین‌حساب نوع دیگر به همراه داشته باشد، به عنوان متخلّف تلقی و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای ورودی با وی رفتار خواهد شد.

داوطلبان علاقه مند به گزینش در رشته‌های با آزمون و همچنین رشته‌های تحصیلی با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، لازم است برای اطلاع از تاریخ و نحوه انتخاب رشته، در تاریخ ۲۲ مرداد ۹۷ به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

اصلاحات و تغییرات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اعلام رشته‌های جدید به دلیل اینکه برخی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی رشته های جدید و یا اصلاحات را پس از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته به سازمان اعلام کرده در اطلاعیه‌ای در روز یکشنبه ۷ مرداد ۹۷ در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

تمامی داوطلبان اعم از داوطلبان متقاضی رشته‌های با آزمون یا با سوابق تحصیلی نسبت به مطالعه آن اقدام کرده و در صورت تمایل از تاریخ ۹ تا ۱۱ مرداد نسبت به انجام ویرایش در رشته‌محلهای انتخابی خود اقدام کنند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش