پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۹۰
|
کد خبر: ۹۰۷
وزیر علوم در نخستین همایش پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز تأکید کرد:

ضرورت توجه ویژه به حرکت‌های برنامه‌ محور

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در شرایط کنونی باید توجه ویژه‌ای به جایگاه مجموعه‌های علمی، پژوهشی و فناوری کشور داشته باشیم و با دقت بیشتر به حرکت‌های برنامه محور توجه کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر غلامی در نخستین همایش و نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد اظهار داشت: تلاش ما این است که بتوانیم مجموعه آموزش عالی کشور را آن طور که باید و شاید در سطح ملی نمایندگی کنیم و از رویکرد‌های مثبتی که در حوزه سازمان برنامه و بودجه و دولت وجود دارد بهره بیشتری ببریم تا شرایط برای انجام دادن وظایف سازمانی و ذاتی بیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: خوشبختانه پارک‌های علم و فناوری شروع خوبی داشته‌اند و امید زیادی به آن‌ها در سطح ملی وجود دارد و ارزیابی‌ها نیز نشان می‌دهد که در روند فعالیت‌های خود توفیقات خوبی کسب کرده‌اند.

به گفته وزیر علوم پارک‌های علم و فناوری حلقه اتصال مجموعه علم و فناوری با بخش خصوصی هستند و این حلقه اتصال باید مسئولیت و ماموریت خاصی را برای خود تعریف کند.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اگر پارک‌های علم و فناوری هر الگو و برنامه علمی و محاسبه شده و فنی را به مجموعه‌هایی که در زیر چتر خود دارند منتقل کنند می‌تواند جریان مستمری را در آینده ایجاد کند و منشأ اثرات باشد و هر چه دقت و ظرافت علمی و محاسبات دقیق‌تر باشند، این اثرات نیز مطلوب‌تر خواهند بود.

وی عنوان کرد: شاید اهدافی را که در تقویت نیروی انسانی در دانشگاه‌ها داریم، به لحاظ وسعت، تعداد و تنوع رشته‌ها، نتوانیم افراد را به صورت تک به تک به سمت مقصد جهت‌دهی و هدایت کنیم، اما اهداف و برنامه‌ها در پارک‌های علم و فناوری دقیق و هدفمند است.

وزیر علوم افزود: در پارک‌های علم و فناوری زایش فکر و اندیشه مدیریتی را انتظار داریم و لذا نباید در ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چگونگی مدیریت را دیکته کرده بلکه باید در کنار آنها قرار گرفته و کمک کنیم با شکوفا کردن اندیشه‌های جوان بتوانند راهکارهای جدید و نوآوری‌ها را به همه مجموعه‌ها، به خصوص مجموعه‌های در حال توسعه، شرکت‌ها و واحدهای فناوری که امید به آینده در کنار شکوفایی آنها شکل می‌گیرد، منتقل کنند.

وی با تأکید بر اینکه در کشورمان باید اقتدار ملی و سرمایه‌های ملی را از منابع خام به سمت نیروی انسانی توسعه‌یافته انتقال دهیم تصریح کرد: این مهم باید یک حرکت ملی باشد و بخش قابل توجه آن را باید پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی و فناوری ساماندهی و هدایت کنند.

دکتر غلامی افزود: در شرایط فعلی باید نمونه‌های عملی امیدوارکننده از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور به سوی جامعه منتشر شود؛ زیرا وظیفه داریم که روی حل مسئله فکر کرده و راهکار ارائه دهیم و این امر جریان امید و اراده ملی را در کشور تقویت خواهد کرد.

وی در خاتمه با بیان اینکه آینده از آن ملت و جوانان ما می‌باشد تصریح کرد: جامعه علمی برای همه مسائل و معضلات موجود در کشور می‌تواند راه حل ارائه دهد و این همت با قوت و وسعت بیشتر در جامعه علمی شکل گرفته و پیش خواهد رفت.

همچنین در پایان این نشست با حضور وزیر علوم نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز افتتاح شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست