پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۳۲
|
کد خبر: ۹۱۸
بر اساس گزارش سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اعلام شد؛

وزارت علوم در صدر دستگاه های اجرایی در انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ۱۸۰ زیرمجموعه فعال از بین ۱۸۷ مجموعه متصل به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی، رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و بر اساس گزارش منتشرشده در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ۱۸۰ زیرمجموعه فعال در سامانه و پاسخگویی به پرسش‌‌ها، درخواست ها و بعضاً ابهام های شهروندان و متقاضیان بوده که با فاصله زیادی از دیگر دستگاه های اجرایی کشور قرار گرفته است.
براساس این گزارش که دهم مردادماه منتشر شده، وزارت کشور و استانداری‌ها ۳۴ زیرمجموعه، وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۳ زیر مجموعه و وزارت جهاد کشاورزی نیز ۱۳ زیرمجموعه فعال می‌باشند.
همچنین بر اساس آخرین گزارش منتشره از سوی دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، وزارت علوم تاکنون به تمامی درخواست‌های مطرح شده از سوی شهروندان و متقاضیان از طریق سامانهhttp://foia.iran.gov.irپاسخ داده و به سطح پاسخگویی ۱۰۰ درصد رسیده است.
سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات به منظور بهره‌مندی تمامی شهروندان برای دسترسی آزادانه به اطلاعات نهادهای دولتی ایجاد شده است؛ براساس ضوابط موجود درخصوص استفاده از این سامانه و دسترسی به اطلاعات، کاربر درخواست خود را از طریق فرم مربوطه که به تصویب کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رسیده است، تکمیل و ارسال می‌کند.
مطابق آیین نامه اجرایی این قانون، ارائه درخواست به دو شکل مراجعه حضوری به دستگاه یا از طریق سامانه الکترونیکی خواهد بود و پاسخ دستگاه به یکی از چهار شکل (مراجعه حضوری، ایمیل، پست یا کارپوشه ملی ایرانیان) به انتخاب متقاضی است. تمامی پاسخ‌های دستگاه‌ها به شهروندان، همزمان در سایت نیز منتشر خواهد شد مگر اینکه حاوی اطلاعات شخصی باشد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست