پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۵۹
|
کد خبر: ۹۲۱
وزیر علوم در مراسم سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی؛

جهاد دانشگاهی کارهای شاخص و فاخر علمی فراوانی انجام داده است

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به عملکرد مطلوب جهاد دانشگاهی در طول ۳۸ سال فعالیت آن گفت: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای علمی است که در طول زمان با تلاش اعضای خود توانسته کارهای شاخص و فاخر علمی انجام دهد.
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در مراسم نکوداشت سی‌وهشتمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی که عصرامروز شنبه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار داشت: من نیز عضو خانواده جهاد دانشگاهی بوده‌ام و از سال ۶۰ تا ۶۲ در جهاد دانشگاهی عضویت داشته‌ام. قبل از آن نیز از جهاد سازندگی مهاجرت کردم و افتخار می‌کنم که از اعضای جهاد دانشگاهی بوده‌ام. وزیر علوم با بیان اینکه جهاد دانشگاهی جزو دستاوردها و یادگارهای انقلاب اسلامی است و الگوی مناسبی برای مراکز علمی کشورمحسوب می شود، گفت: در حال حاضر ما در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در کاربرد علوم و تکنولوژی تلاش می‌کنیم تا نتایج تحقیقات و دستاوردهای علمی را در سطح جامعه تاثیرگذار کنیم در حالی که جهاد دانشگاهی از همان ابتدای تاسیس با این روش فعالیت می‌کرد.

دکتر غلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در اوایل تاسیس در مدیریت دانشگاه‌ها هم حضور فعالی داشت و مدیریت دانشگاه‌ها نیز جزو ساختار جهاد دانشگاهی بود، افزود: به تدریج و با گذشت زمان ماموریت‌هایی که بر عهده جهاد دانشگاهی گذاشته شد بیشتر در حوزه فعالیت‌های علمی و پژوهشی پیش رفت.
وی با تاکید بر نقش مفید و مؤثر فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی در محیط دانشگاه‌ها، تصریح کرد: ازهمه کسانی که در جهاد دانشگاهی تلاش می‌کنند، تشکر می کنم، زیرا همواره از کمک‌ها و برنامه‌های فرهنگی جهاد بهره برده‌ایم و حضور آنها در محیط‌های دانشگاهی و دانشجویی همواره تأثیرگذار بوده است.
وزیر علوم با بیان اینکه نقش جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی کمتر از حوزه علم و فناوری نبوده است، گفت: جهاد دانشگاهی علاوه بر کارکردهای اجرایی‌اش، جزو دستاوردها و یادگارهای انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.
وی افزود: وقتی اوایل پیروزی انقلاب اسلامی را به یاد می‌آوریم می‌توانیم فضایی را مجسم کنیم که تعداد زیادی از عزیزانی که عاشق علم و فناوری و به کارگیری دستاوردها برای آبادی و توسعه کشور بودند، در فضاهایی که خیلی آماده شکل‌گیری مجموعه‌ها هم نبود شروع به فعالیت کردند و بنیاد فعالیت‌هایی را گذاشتند که امروزه می‌توان به کارنامه مهم این مجموعه جهادی نگاه کرد و آثار آن را به خوبی دید.
وی در پایان از دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و همکاران وی در همه واحدهای کشور به خصوص بخش‌هایی که در داخل مجموعه‌های دانشگاهی حضور دارند، قدردانی کرد.

در پایان این آیین ۳۴ تن از اعضای هیات علمی و کارکنان جهاد دانشگاهی به عنوان برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست