پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۵۴
|
کد خبر: ۹۶۷
دکتر یعقوب محمدی فر در مراسم تجلیل از آزادگان:

اسارت رزمندگانی که به مکتب امام حسین(ع) تأسی کرده اند، عین آزادگی است

دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در مراسم تجلیل از آزادگان دانشگاه خاطرنشان کرد: اسارت رزمندگانی که به مکتب امام حسین علیه السلام تأسی کرده اند، عین آزادگی است و برای خود ایشان رهایی از خود و پرواز به سوی خدا است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در مراسم تجلیل از آزادگان دانشگاه اظهار داشت: کربلا صحنه ایثار و استقامت است، همانطوری که حضرت زینب سلام الله علیها پس از آن واقعه دردناک، به همراه اهل بیت امام حسین علیه السلام به اسارت دشمنان درآمد، ولی آنچه که تاریخ ثبت کرده است، چیزی جز صحنه مقاومت، صبر و ایستادگی این بانوی گرامی نیست و همین معنای آزادگی است.

وی خاطرنشان کرد: آزادگی واژه ای است که به جای اسارت به کار رفته است، چراکه اسارت رزمندگانی که به مکتب امام حسین علیه السلام تأسی کرده اند، عین آزادگی است و برای خود ایشان رهایی از خود و پرواز به سوی خدا است.

دکتر محمدی فر یادآور شد: متاسفانه این واقعه بزرگ مغفول واقع شده است و باید این عزیزان به شایستگی مورد اکرام و احترام قرار گیرند.

وی تصریح کرد: ارزش استقامت و پایمردی آزادگان بسیار ستودنی است، چرا که کشورهای زیادی در آن دوران در مقابل ایران صف کشیده بودند و این رزمندگان بودند که نشان دادند کسی حق تعرض به این کشور را ندارد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تأکید کرد: لازم است که خاطرات این وقایع، که جزو افتخارات کشور ما است، به درستی مستند شود و در اختیار جوانان و نوجوانان و آیندگان قرار گیرد تا همگان بدانند در سال های اسارت این آزادگان چه گذشته است.

خبرنگار: محمدی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست