پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۷۵
|
کد خبر: ۹۷۶
وزیر علوم بر رعایت شاخص "جوان گرایی" در انتصاب مدیران دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: در حال حاضر از ۲۸ رئیس دانشگاه انتخابی، ۲۵ نفر جوان تر از رؤسای قبل هستند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، دکتر منصور غلامی ضمن بیان این مطلب بر رعایت شاخص "جوان گرایی" در انتصاب مدیران دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی تأکید کرد و افزود: جوان گرایی و انتصاب مدیران جوان در آموزش عالی از سیاست های وزارت علوم است و در راستای اجرای این سیاست رؤسای جدید دانشگاه‌ها "جوان تر" از مدیران پیش از خود انتخاب شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: در واقع پایبندی به شاخص "جوانگرایی" در انتصاب مدیران را یکی از اولویت های این وزارتخانه در انتخاب روسای دانشگاه ها و مدیران ستادی قرار دادیم و در حال حاضر از ۲۸ رییس دانشگاه منصوب شده در دوره جدید، ۲۵ نفر جوان تر از رؤسای پیشین هستند.

وزیر علوم در پاسخ به این پرسش که " یکی از شعارهای رئیس جمهوری در انتخابات سال ۹۶ جوان گرایی بوده است و  وزارت علوم چه اقدامی را در این ارتباط انجام داده است؟ " اظهار کرد: در انتصاب مدیران در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به جوان گرایی به عنوان یک شاخص مهم توجه شده است. از ابتدای کار من در وزارت علوم تاکنون حکم ۳۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزش عالی تمدید شده و ۲۸ نفر از روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز تغییر یافته اند که از این تعداد ۲۵ نفر جوان تر از روسای قبلی هستند.

وی افزود: میانگین سنی رؤسای پیشین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، ۵۵ سال و هفت ماه بوده و متوسط سن رؤسای جدید منصوب شده نیز ۴۷ سال و شش ماه است؛ به عبارت دیگر، مدیران جدید بیش از ۸ سال جوان تر از رؤسای پیش از خود هستند.

دکتر غلامی در ادامه تصریح کرد: در انتصاب رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به عنوان نهادهای نخبه گرا و کانون های ایده پروری، اندیشه ورزی، تولید و ترویج علم و فناوری در کشور، معیارهای مهمی همچون شایستگی و مقبولیت علمی، التزام به اخلاق علمی و حرفه ای و همچنین توانایی اجرایی و مدیریتی نیز مورد توجه قرار می گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست