پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۹۰
|
کد خبر: ۹۸۵
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان همدان خبر داد:

همدان میزبان نشست ACD خواهد بود

علی خاکسار معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان همدان گفت: همدان پایتخت گردشگری کشورهای اسیایی میزبان وزرای گردشگری کشورهای عضو ACDخواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

علی خاکسار معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان همدان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: کنفرانس بین المللی همدان ۲۰۱۸ در راستای برنامه ها و اهداف رویداد بزرگ و بین المللی همدان ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری کشورهای‌آسیایی در تاریخ های ۵ و ۶ شهریور ماه سال جاری در همدان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، مهمانان خارجی شامل وزرای خارجی از چند کشور و دبیر کل ACD و چندی از وزیران و استانداران کشوری، در همدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این کنفرانس در صبح روز ۵ شهریور با موضوع تطبیق معیارهای شهر خلاق با شهر همدان آغاز و با سخنرانی استاندار همدان و آقای مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و دبیر کلACD و در نهایت با سخنان اقای جهانگیری به پایان می رسد.

خاکسار ادامه داد: پس از اتمام کنفرانس که در سالن شهدای استانداری برگزار خواهد شد، تورهای بازدید فنی از مناطق گردشگری استان برگزار می شود؛ که این بازدید ها به صورت شهری شامل پیاده راه بوعلی، راسته بازار همدان، آرامگاه استر‌ومردخای و گنجنامه و بازدید های برون شهری شامل غار علیصدر، لالجین و روستای ورکانه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در صبح روز ششم شهریور، نشست های دوجانبه و چند جانبه بین مقامات عالی از جمله رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، معاون اول رئیس جمهور و وزرای خارجی و دو کمیته فنی توسعه گردشگری بین ایران وافغانستان و ایران وعراق برگزار می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان همدان هدف از این میزبانی مهم را معرفی ظرفیت های گردشگری استان همدان به عنوان مقصد گردشگری تورهای ورودی توسعه گردشگری بین المللی(آسیا) دانسته و اضافه کرد: ارتقاء کمی و کیفی زیرساخت های گردشگری و تأسیسات مرتبط، ایجاد فرصت های جدید جذب سرمایه گذاری و همچنین رونق اقتصادی استان و منطقه از جمله اهداف این برنامه به شمار می روند.

خبرنگار: زند


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی