پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۷۲
|
کد خبر: ۹۹۳
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا تشریح کرد:

رشد حضور دانشجویان در اردوی جهادی امسال نسبت به سال های گذشته

سینا امیری مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، جزئیات اردوی جهادی 97 این دانشگاه را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، سينا اميري، مسؤول بسيج دانشجويي دانشگاه بوعلي سينا از جزئیات اردوي جهادي دانشجويان دانشگاه بوعلی سینا موسوم به گروه جهادي شهيد هاشمي، متشكل از دانشجویان دختر و پسر گفته و افزود: اين اردو از ٢٠ مرداد ماه در ٦ روستا با نام هاي قره داي، قل قل آباد، مرغ آباد، صيد آباد، امير آباد و قموشانه از روستاهای محروم توابع شهرستان فامنين شروع شده و تا ١٠ شهريور ماه نيز ادامه دارد.

وي افزود: مجموعا ٧٠ نفر از دانشجويان پسر، در ٣ دوره متوالي طي ٣ هفته اعزام مي شوند و در هر دوره نزديك به ٢٠ الي ٢٥ نفر حضور دارند؛ همچنين در بخش دانشجویان دختر نیز، مجموعا ٧٠ نفر از دانشجويان در ٢ دوره متوالي طي ٢ هفته اعزام مي شوند، كه در هر يك از اين دوره ها نزديك به ٣٠ نفر از خانم ها حضور دارند.

مسؤول بسيج دانشجويي دانشگاه بوعلي سينا اظهار داشت: در اين اردوها آقايان در بخش عمراني فعاليت مي كنند و در حال حاضر مشغول ساخت ١ باب منزل در روستاي اميرآباد هستند.

وي اضافه كرد: خانم ها نيز براي ٣ قشر كودكان، نوجوانان و بانوان در بخش هاي فرهنگي همچون آموزش قرآن و اجراي مراسمات فرهنگي، موضوعات بهداشتي، مسائل درسي، كار هاي هنري، اشتغال زايي و احكام بانوان و همچنین مسائل همسر داري و تربيت فرزند مشغول به فعاليت می باشند.

اميري از استقبال بيشتر دانشجويان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: حضور دانشجويان در اردو جهادي به خصوص در بخش برادران نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وي در خصوص نحوه پذيرش دانشجويان بيان كرد: تلاش ما بر اين است كه تمام دانشجويان علاقه مند به حضور در اردوي جهادي را پذيرش كنيم و در واقع این امر محقق شده است.

مسؤول بسيج دانشجويي دانشگاه بوعلي سينا در خصوص بخش عمراني اين اردو نیز گفت: در بخش ساخت و ساز، مهندسيني از نظام مهندسي و بسيج مهندسين ضمن مشارکت در کار، نظارت مستمر بر امور ساخت این منزل مسکونی را برعهده دارند.

اميري در ادامه گفت: بخشی از هزینه های این اردوی جهادی از سپاه انصارالحسین(ع) همدان، بخشی از دانشگاه بوعلی سینا و بخش ديگر هزينه ها نيز از طرف خيرين تأمين مي گردد.

سينا اميري خاطر نشان كرد: كيفيت كار نسبت به سال گذشته بيشتر مي باشد و تمام تلاش این گروه جهادی بر انجام کاری با کمیت و کیفیت مناسب است.

مسؤول بسيج دانشجويي دانشگاه بوعلي سينا در خصوص بخش خواهران نیز تصریح كرد: فعاليت جهادگران به گونه اي صورت گرفته است كه مورد توجه و استقبال روستائيان قرار گرفته اند.

وي اضافه کرد: يك روحاني از بسيج طلاب نیز همراه خواهران اعزام شده كه وظيفه برگزاري نماز جماعت و اجراي فعاليت هاي فرهنگي را بر عهده دارد.

اميري در ادامه تقدیر از حمایت های دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، دکتر اسدالله نقدی معاون دانشجوي دانشگاه، دکتر اکبر عروتی موفق معاون فرهنگي و اجتماعی دانشگاه، مسؤول ناحیه بسيج دانشجويي همدان و سپاه انصارالحسين(ع) همدان، از تلاش هاي اميرحسين وحدتي مسئول گروه جهادي شهید هاشمی و همه جهادگران این گروه تشكر كرده و افزود: انتظار می رود، به منظور روحيه بخشي به جهادگران و تبليغ بيشتر اين اردوها، اساتید دانشگاه و مسؤولين، علاوه بر بازدیدهای میدانی روستاها که انجام گرفته است، برای مدتی کوتاه نیز در قالب یک جهادگر در اردوي جهادي در کنار جهادگران باشند، تا ضمن کسب نظرات و توصیه های این عزیزان، بیشتر از جزئیات امور اطلاع پیدا کنند.

خبرنگار: مولوی

عکس: حسنی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست