پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۱۵
|
کد خبر: ۱۲۱۶
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم زمان ثبت نام و پرداخت تسهیلات رفاهی (وام های دانشجویی) نیم سال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تقویم زمان بندی ثبت نام و پرداخت تسهیلات رفاهی نیم سال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را اعلام و تاکید کرد، اولویت ارائه وام با دانشجویان کم بضاعت خواهد بود و از دانشگاه ها درخواست کرد، اطلاع رسانی شود تا دانشجویان در بازه زمانی اعلام شده برای ثبت اطلاعات در سامانه فاز ۲ اقدام کرده و لیست ها به موقع به صندوق رفاه دانشجویان ارسال شود.

سامانه دانشجویی برای ثبت تقاضای دانشجویان تا پایان نیمسال تحصیلی فعال است ضروری است تمام متقاضیان نسبت به تقاضای خود در سامانه اقدام کنند و با توجه به سیاست های جدید صندوق رفاه دانشجویان، دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، و علمی و کاربردی جهت دریافت وام شهریه به بانک طرف تعهد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مراجعه و وام شهریه دریافت کنند.

ردیف

نوع وام

تاریخ فعال شدن سامانه فاز ۲ (ثبت تقاضای وام)

تاریخ بسته شدن سامانه فاز ۲

زمان تائید معاونت

در صورت تغییر زمان ثبت وام ها متعاقبا از طریق سامانه فاز ۲ اطلاع رسانی خواهد شد.

۱

تحصیلی

۹۷.۰۷.۱۴

۹۷.۰۸.۳۰

نکته: چنانچه تایید و ارسال است وام مذکور به صندوق رفاه تا قبل از تاریخ ۹۷.۰۸.۳۰ انجام شود، در صورت صحت مدارک و مستندات، حداکثر تا ۱۵ روز کاری به حساب دانشجویان واریز می شود. (دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نمی توانند از این وام استفاده کنند).

۲

سایر وامها (ضروری، مسکن، ودیعه، مسکن زیارت، ازدواج و ...)

۹۷.۰۷.۱۴

۹۷.۰۸.۳۰

نکته: چنانچه تایید و اسال لیست وام مذکور به صندوق رفاه در زمان تعیین شده انجام شود، در صورت صحت مدارک و مستندات حداکثر تا ۱۵ روز کاری به حساب دانشجویان واریز می شود.

۳

شهریه (دانشگاههای دولتی و پیام نور)

۹۷.۰۷.۱۴

۹۷.۰۸.۳۰

نکته: چنانچه تایید و ارسال است وام مذکور به صندوق رفاه تا قبل از تاریخ ۹۷.۰۸.۳ انجام شود در صورت صحت مدارک و مستندات، حداکثر تا ۱۵ روز کاری به حساب دانشجویان واریز می شود. (دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نمی توانند از این وام استفاده کنند).

۴

بنیاد علوی

۹۷.۰۷.۱۴

۹۷.۰۸.۳۰

تایید و ارسال لیست وام بنیاد علوی به دانشجویان روزانه و شبانه دانشگاههای دولتی، آموزشگاهها و دانشگاههای پیام نور در زمان تعیین شده (مجرد۶۰۰۰.۰۰۰ و متاهل ۸۰۰۰.۰۰۰ ریال)

۵

تحصیلی ویژه دکتری

۹۷.۰۸.۱

۹۷.۰۹.۱۵

دانشجویانی که از طریق بانک اقدام به تشکیل پرونده یا دریافت وام کرده اند تنها می توانند از طریق بانک طرف تعهد صندوق که اعلام شده، اقدام به دریافت وام کرده و برای سایرین از طریق صندوق پرداخت می شود.

۶

تحصیلی ویژه دکتری نوع ۱ (بانک طرف تعهد صندوق)

۹۷.۰۸.۱

۹۷.۰۹.۱۵

ورودی های سال تحصیلی ۹۷-۹۶ که قبلا به بانک معرفی شده و از تسهیلات آن استفاده کرده اند، تنها می توانند از وام بانک طرف تعهد صندوق استفاده کنند.

۷

شهریه بانک طرف تعهد صندوق (دانشگاههای آزاد، علمی کاربردی و غیرانتفاعی)

۹۷.۰۸.۱

۹۷.۰۹.۱۵

ثبت نام متقاضیان توسط دانشگاه تایید و طی لیست به صندوق ارسال خواهد شد و پس از تایید لیست توسط صندوق، دانشجویان برای تشکیل پرونده به بانک طرف تعهد صندوق مراجعه می کنند.

۸

ضروری ویژه دکتری

۹۷.۰۹.۰۳

۹۷.۰۹.۲۱

پرداخت به دانشجویان ورودی ۹۶ به قبل امکانپذیر است.

نکات ضروری مربوط به دریافت مستندات و ارسال لیست ها

۱-با توجه به اینکه ارسال لیست به حوزه معاونت مالی صندوق منوط به تایید مدارک تمام متقاضیان در لیست است عدم بارگذاری مستندات و مدارک لازم حتی برای یک نفر منجر به تاخیر در پرداخت وام سایر متقاضیان می شود، لذا لازم است مستندات با دقت کنترل و از ارسال اسامی متقاضیان با کمبود مستندات جدا خودداری شود.

۲- مدارک لازم جهت اسکن و الصاق در پرونده دانشجویان متقاضی هر یک از وامها، در بخش راهنمای تسهیلات پایگاه اطلاع رسانی صندوق قرار گرفته است.

۳- حداکثر زمان تایید معاونت لیست های وام مطابق جدول حداکثر تا ۷ روز پس از ایجاد لیست است و عدم تایید در بازه فوق منجر به حذف کل لیست خواهد شد.

نحوه توزیع اعتبارات

۱-اعتبارات وام های تحصیلی و شهریه به صورت یک مرحله در هر نیمسال تحصیلی توزیع می شود و افزایش اعتبار امکانپذیر نیست.

۲- اعتبار وام تحصیلی و شهریه به صورت تخصیصی در سیستم اتوماسیون قابل مشاهده است.

۳- اعتبارات سایر وامها به صورت متمرکز تخصیص داده خواهد شد.

حداکثر تعداد لیست برای وام

۱-وام ویژه دکتری حداکثر ۲ لیست

۲-وام تحصیلی حداکثر ۴ لیست (۳ لیست ترم عادی و یک لیست ترم اضافه) در کل نیمسال

۳-وام شهریه حداکثر ۳ لیست (۲ لیست ترم عادی و یک لیست ترم اضافه) در کل نیمسال

۴-سایر وامها حداکثر ۲ لیست (یک لیست ترم عادی و یک لیست ترم اضافه) در کل نیمسال

تذکر: از همکاران ادارات رفاه تقاضا می‌شود بستن لیست های وام را به روزهای آخر موکول نکنندو حتی الامکان در روزها آغازین بازه زمانی نسبت به ثبت تقاضاها و تایید معاونت دانشجویی اقدام کنند تا صندوق رفاه بتواند با برنامه ریزی نسبت به پرداخت وامها تا پایان مهلت مقرر اقدام کند.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو