پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۴۳
|
کد خبر: ۱۲۳۸
دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در تریبون آزاد مطرح کردند:

کشور ما پس از 40 سال، هنوز به کمال نرسیده است

دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در تریبون آزاد مطرح کردند: کشور ما بعد از انقلاب و 40 سال عمری که ازآن می گذرد، هنوز به کمال نرسیده است؛ دلیل اینکه مشکلی حل نمی شود این است که مشکلات را نمی فهمیم و یا حرف می زنیم و شنیده نمی شود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، ظهر روز دوشنبه 16 مهر، دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در تریبون آزاد  که با تلاش انجمن اسلامی فرهنگ و سیاست برگزار شده بود، مطرح کردند: دلیل انتخاب نام این تریبون آزاد این است که ما در زمانه سختی قرار داریم و به نظر ما ساختار کشور باید اصلاح پذیر باشد و اگر با نقد های مردم اصلاح نشود باعث نابودی خیلی از موضوعات خواهد شد. 

در ادامه این تریبون گفته شد: کشور ما بعد از انقلاب و 40 سال عمری که ازآن می گذرد، هنوز به کمال نرسیده است؛ دلیل اینکه مشکلی حل نمی شود این است که مشکلات را نمی فهمیم و یا حرف می زنیم و شنیده نمی شود.

همچنین گفت شد: به این دلایل است که دانشجوها در دانشگاه همانند قبل فعال نیستند که می شود دلیل آن را ایجاد عرصه عمومی دانست. 

در بخش دیگری از صحبت های این دانشجویان با اشاره به برجام عنوان کردند: مقام معظم رهبری مخالف برجام است، ولی برخی مسؤولین خواهان به سرانجام رسیدن آن هستند؛ چون دیکتاتوری نیست و این نشان بارزی از دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران است. 

دانشجویان شرکت کننده در این تریبون آزاد ضمن تصریح اینکه، اجرای قانون اساسی لازمه اداره کشور است، گفتند: در این کشور به وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره)عمل نمی شود و این جای تأمل دارد.

در ادامه شرکت کنندگان در این مراسم با اشاره به نقلی از رهبر معظم انقلاب، تأکید کردند: دانشجو باید اعتراض کند و در مقابل اگر هم اشتباه کرد، بگوید اشتباه کردم و این جسارت را در هر دو صورت داشته باشد.

دسته ای از دانشجویان گفتند: بچه های انقلابی به هر شعاری که  دادند عمل کردند، که البته باید در نظر داشت که  راه پیشرفت این کشور، اتکاء به خودمان است و نباید نقش فردی و اجتماعی افراد را نادیده بگیریم.

ایشان در ادامه اظهار داشتند: امید یک فرد مسلمان آماده کردن شرایط برای ظهور است ؛ دانشگاه شکل کوچکی از جامعه است و باید با در نظر گرفتن این نکته که آینده ایران در گرو قانون مداری است، بنابراین باید اجرای قانون سرلوحه کار قرار بگیرد.

همچنین در این برنامه مطرح شد: تحولات کشور ما تابع تحولات خارجی است و لازم به ذکر است کهوضعیت فعلی اقتصاد ما نتیجه  8 یا 10 سال نیست، بلکه نتیجه 40 سال اخیر است، خواه مطلوب و خواه نامطلوب.

خبرنگار: بداخشان

عکس: شهروز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو