پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۱۵
|
کد خبر: ۱۲۹۵
در پایان سفر هیأت اعزامی دانشگاه بوعلی سینا به کردستان عراق؛

دکتر یعقوب محمدی فر با رئیس دانشگاه جیهان عراق دیدار و گفتگو کرد

در پایان سفر هیأت اعزامی دانشگاه بوعلی سینا به اقلیم کردستان عراق، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا با رئیس دانشگاه جیهان عراق دیدار و گفتگو کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، در آخرین روز سفر هیأت اعزامی دانشگاه بوعلی سینا به اقلیم کردستان عراق، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا با رئیس دانشگاه جیهان عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست، دکتر محمدی فر اظهار داشت: دانشگاه بوعلی سینا دارای 17 مجله علمی پژوهشی می باشد،که امکان ارسال مقاله توسط اساتید دانشگاه جیهان به مجلات انگلیسی دانشگاه بوعلی سینا و چاپ آنها پس از طی مراحل داوری وجود دارد.

وی همچنین به انجام تحقیقات و پروژه های مشترک بین المللی با دانشگاه های نیپسینگ کانادا، آلمان، لهستان، ترکیه، افغانستان و ... اشاره کرد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در نهایت با اعلام اعطای سه بورسیه به معرفی شدگان از طرف دانشگاه جیهان، بر آمادگی دانشگاه بوعلی سینا بر اجرای عملی توافقات علمی بین المللی بین دو دانشگاه تأکید کرد.

در این دیدار رئیس دانشگاه جیهان عراق ضمن یادآوری دوستی بین ملت و دولت ایران و میهمان نوازی گرم ایرانیان از آوارگان کردهای عراق در زمان بمباران شیمیایی کردستان عراق، خواهان حمایت علمی دانشگاه های ایران به ویژه دانشگاه بوعلی سینا، از دانشگاه های عراق و کمک به توسعه علمی آنها شد.

وی ضمن ابراز نارضایتی از عدم اجرای تفاهم نامه های پیشین با برخی دانشگاه های ایران، خواهان اجرای عملی توافقات بین دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه جیهان شد.

دانشگاه جیهان عراق، یکی از شعبات گروه دانشگاه های بین المللی جیهان است که در سال 2011 تأسیس شده است و 25 هکتار مساحت دارد. شعبات دیگر این دانشگاه در شهرهای اربیل و دهوک قرار دارد؛ همچنین شعبات فرانسوی و لبنانی نیز در کردستان عراق دارد. شعبه این دانشگاه در سلیمانیه، 2700 دانشجو دارد و در حال حاضر دارای 8 گروه آموزشی است که به زودی به 12 گروه توسعه پیدا می کند.

در حال حاضر، رشته های حقوق، کامپیوتر، معماری، انگلیسی، حسابداری، بانکداری، مدیریت و علوم اداری در دانشگاه جیهان سلیمانیه تدریس می شود.

لازم به ذکر است که مطابق مقررات فعلی در اقلیم کردستان عراق، مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی 4 سال است که در مورد رشته حقوق، این مدت زمان، 5 سال است. امتحانات پایان ترم در رشته حقوق به صورت سراسری در اقلیم کردستان عراق برگزار می شود و سال گذشته، میانگین نمره دانشجویان دانشگاه جیهان در میان دانشگاههای اقلیم در رتبه اول بوده است.

در دانشگاه جیهان فقط در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرفته می شود، اما طبق ضوابط و مقررات آموزش عالی در وزارت علوم عراق، امکان تأسیس کارشناسی ارشد در سه رشته را در حال حاضر دارد. زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی بوده و تمامی کارکنان ملزم به صحبت به زبان انگلیسی در محیط اداری هستند.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: روابط عمومی دانشگاه جیهان عراق


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست