پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۲۱
|
کد خبر: ۶۹۷۶
بیانیه بسیج اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا با موضوع دعوت از دانشگاهیان و عموم مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیم

سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى (اسراء آیه ۱)

امسال در حالی به استقبال روز قدس می‌رویم که ابتکار حکیمانه امام راحل در پدیدآوردن روز جهانی قدس و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اعلام برائت از جبهه استکبار جهانی و رژیم اشغالگر صهیونیستی، تبدیل به کانون خروش برائت از غاصبان و احساس اقتدار ملت‌های حق‌طلب در مقابل قدرت‌های استعمارگر در اقصی‌نقاط جهان شده است.

رژیم صهیونیستی که روزگاری در این منطقه تازش می‌کرد و ارتش متحد عربی را در شش روز شکست داده بود، بارها طعم شکست یا عدم پیروزی را از حزب الله، حماس و جهاد اسلامی چشیده است و آن رژیم منفوری که سعی در صدور بحران به داخل مرزهای ایران داشت، هم‌اکنون در بحران بی‌سابقه داخلی گرفتار آمده است و این نه‌تنها به‌معنای اضمحلال رژیم صهیونیستی بلکه به معنای افول کل جبهه استکبار است؛ آن‌چنان‌که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام در سیزدهمین روز از ماه رمضان المبارک ۱۴۴۴ درباره آمریکا و رژیم صهیونیستی فرمودند: «آمریکا بحران سیاسیِ رژیم صهیونیستی را ــ که برایش خیلی مهم است ــ نتوانسته حل کند؛ این ضعف آمریکا است. رژیم صهیونیستی برای آمریکا خیلی مهم است».

ملت سرافراز ایران در فروردین ۱۴۰۲ در شرایطی قرار دارد که انواع جنگ‌های نظامی، اقتصادی نرم و ترکیبی را پشت سر گذاشته است و امواج فتنه را به فتنه‌گران عالم بازگردانده است؛ به نحوی که حیات حیوانی آنان متلاطم شده است و این پایداری و جهاد تا آنجا ادامه خواهد یافت که ((حَتَّى لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ‌الدِّينُ لِلَّهِ)).

حضرت امام خمینی (ره) تاکید داشتند که رژیم جعلی صهیونیستی یک غده سرطانی است و باید از روی کره زمین محو بشود؛ انقلاب اسلامی ایران که جلوه تمام حق‌طلبی، آزادی، ظلم‌ستیزی و استکبار ستیزی است و برای ملت‌های مظلوم الگویی تمارعیار می‌باشد، روز قدس را لیله القدر دنیای اسلام و نیز قدس شریف را پاره تن خود دانسته و پرچم آرمان‌گرایی و رهایی قدس شریف از چنگال غاصبان کودک‌کش را هرگز به زمین نخواهد گذاشت.

اساتید بسیجی دانشگاه بوعلی‌سینا، قدس را محور اتحاد دانشگاهیان ایران و سرتاسر جغرافیای اسلامی و بلکه کل عدالت‌خواهان جهان می‌دانند و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال، پرشورتر از گذشته به صفوف متراکم راهپیمایی قدس خواهند پیوست و باور دارند که حضور شکوهمند و پرشور همه دانشگاهیان و مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، ایمان و اراده مردم مظلوم سرزمین‌های اشغالی و کلیه پابرهنگان عالم را برای تجدید قوا و ادامه مبارزه با ظلم و استکبار جهانی مستحکم‌تر می نماید و قبله اول مسلمین، مسجدالاقصی را گامی به آزادی قریب الوقوعش نزدیک می‌کند. ((أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ))

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه