پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۲۵
|
کد خبر: ۷۱۷۴
دانشجویان مهندسی مکانیک بیوسیستم و ماشین‌های صنایع غذایی از مجموعه کارخانجات چوکا بازدید کردند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۱ تير ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، دانشجویان رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم و ماشین‌های صنایع غذایی دانشگاه بوعلی‌سینا از مجموعه کارخانجات چوکا بازدید کردند.

شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) یکی از قدیمی‌ترین و با‌ریشه‌ترین کارخانه‌های کشور در حوزه صنعت سلولزی می‌باشد که در ۵ کیلومتری جاده رضوان‌شهر به تالش و درکنار جنگل‌های وسیع شمال کشور قرار دارد.

در این بازدید دانشجویان در ابتدا از واحد چوب‌بری و واحد آماده‌سازی که وظیفه تهیه چیپس (خرده چوب) مورد نیاز کارخانه خمیر کاغذ را بر عهده دارند، دیدن کردند.

در گام بعدی از برج پخت به ارتفاع ۴۴ متری که وظیفه جداسازی لیگنینی از الیاف چوب را بر عهده دارد، بازدید کردند. سپس واحد‌های تهیه خمیر کاغذ، غربال خمیر، هدباکس، فوردراینر، پرس‌ها، خشک‌کن‌ها و اطوکننده‌ها تا مرحله نهایی کاغذ به دانشجویان مرحله به مرحله توضیح داده شد.

در این کارخانه، کاغذ مورد نیاز صنعت کارتن سازی تهیه می‌شود. در زمان بازدید از این کارخانه به دلیل تمام شدن چوب از مواد بازیافتی برای تهیه کاغذ استفاده می‌شد.

در این بازدید که دانشجویان برای اولین بار از فرآیند‌های پیچیده تولید کاغذ دیدن می‌کردند، همچنین با چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این صنعت از نزدیک و از زبان مهندسان این مجموعه آگاه شدند.

لازم به ذکر است که دکتر حسین باقرپور از اعضای هیأت علمی دانشکده کشاورزی به عنوان استاد راهبر در این بازدید حضور داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری