پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۲۲
|
کد خبر: ۷۵۵۲
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در جمع دانشجویان جدیدالورود:

علم مهم‌ترین ابزار اقتدار و پیشرفت یک کشور است

دکتر حسین رضوان گفت: با دستیابی به قدرت و اقتدار می‌توان از استقلال یک کشور در مقابل مستکبران و زورگویان محافظت کرد.
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۶ - ۰۵ آبان ۱۴۰۲

به‌گزارش بسنا، دکتر حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، در مراسم جشن آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه برای دانشجویان، که در اردوگاه ابوذر شهر همدان برگزار شد، گفت: ورود شما به جامعه فرهیختگان و دانشگاه، آغاز فعالیت‌های علمی جدی‌تر و تبدیل‌شدن به شخصیت‌های برجسته علمی کشوری است.

وی در بیان اهمیت علم و دانش، افزود: با دستیابی به قدرت و اقتدار می‌توان از استقلال یک کشور در مقابل مستکبران و زورگویان محافظت کرد.

رضوان در ادامه تصریح کرد: پایه و تامین اقتدار یک کشور، آموزش و پیشرفت علمی و به‌کارگیری درست و مؤثر علم است.

وی افزود: کسانی قدرتمند هستند که توانسته‌اند دانش بیشتر و والاتری ایجاد کنند و با استفاده صحیح از این ابزار، در جهان حرفی برای گفتن داشته باشند.

دکتر رضوان تاکید کرد: با تلاش دانشمندان و فرهیختگان یک جامعه می‌توان به این قدرت رسید و شما با ورودتان جزو فرهیختگان این دانشگاه و دانشمندان آتی این مرز و بوم خواهید بود که قرار است در کنار هم و با همکاری و همفکری هم فعالیت‌های علمی جدی‌تری را شروع کنید و در راه اعلای کلمه قدرت عزت‌مندانه بکوشیم.

وی گفت: باید بدانیم در چه مسیری گام نهاده‌ایم و با تمرکز بر توانمندی‌های علمی گامی موثر برای پیشرفت کشور برداریم و با ذکاوت و هوشمندی بدانیم هیچ کشوری پیشرفت نکرده، مگر مردم آن کشور همت کرده و کشور خود را ساخته‌اند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا داشتن تعصب و انگیزه و عرق به کشور و پرچم را موجبات ساختن و تحول سرنوشت کشورمان دانسته و افزود: تمام آحاد جامعه در تلاش‌اند که شما بتوانید گامی برای پیشبرد این جامعه و کشور عزیزمان بردارید، همچنین ما و تمامی اساتید و پرسنل دانشگاه با شور و عشق و علاقه در کنار شما هستیم تا به شما دانشجویان کمک کنیم که در وهله اول برای رشد فردی خود و سپس برای آبادی و آبادانی مملکت کوشا باشید و از نظر علمی و اجتماعی ستاره‌ای درخشانی شوید که در آسمان آینده این کشور می‌درخشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست