پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۳۶
|
کد خبر: ۷۶۴۹
دانشگاه بوعلی‌سینا و بنیاد ایران‌شناسی کشور، به منظور توسعه همکاری علمی و فرهنگی با مجامع علمی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه، دکتر حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: دانشگاه باید علاوه بر حوزه‌های اجرایی، حوزه‌های فکری فعال را نیز در برگیرد.

وی در ادامه افزود: همدان یکی از شهرهای باستانی و تاریخی کشور است و با داشتن قدمت ۷ هزارساله، همیشه در تاریخ، شهری مسکونی، پرجنب و جوش و زنده بوده و دانشجویان و نسل جوان باید به شکل صحیح با این تاریخ چندین هزارساله آشنا شوند.

دکتر محمدحسین رجبی‌دوانی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی نیز در این جلسه گفت: تحقیقات و رساله‌های دانشگاهی باید از داخل کتابخانه‌های دانشگاه خارج شوند، به عموم مردم معرفی شده و در درسترس مخاطبان قرار گیرند.

در ادامه این دیدار دکتر سیدمهدی مسبوق رئیس دانشکده علوم انسانی نیز با اعلام آمادگی برای برگزاری همایش‎های ایران‌شناسی با محوریت همدان گفت: اطلس زبان‌شناسی گویش‌های مختلف همدان، برگزاری همایش و کرسی‌های شرق‌شناسی و ایران‌شناسی با همکاری کشورهای هدف با محوریت بنیاد ایران‌شناسی از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توانیم با همکاری و محوریت بنیاد ایران‌شناسی در دانشگاه بوعلی سینا انجام دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم‌نامه شاهد همکاری بیشتر این دو مجموعه علمی در آینده نزدیک باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست