پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۵۵
|
کد خبر: ۷۶۸۲
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا تشریح کرد:

۴۶۷ قرارداد ارتباط صنعت با دانشگاه‌های همدان منعقد شده است

دکتر قربانی‌چقامارانی گفت: ۴۶۷ قرارداد در دانشگاه‌های استان با مراکز صنعتی، پژوهشی، ارگان‌ها و شرکت‌ها در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه طی یکسال گذشته منعقد شده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از ایرنا، دکتر آرش قربانی‌چقامارانی با تأکید بر اینکه برآیند تحقیقات پژوشگران در اقتصاد کشور اثربخش است اظهار کرد: انعقاد قرارداد دانشگاه با صنعت موجب می‌شود در کنار تولید علم، برداشت مناسب برای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه و صنعت و حل مسائل جامعه از این محتوا‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مقاله‌ها و دستاورد‌های پژوهشی، کشور را به سطح برتر فناوری در جهان و اقتصاد مبتنی بر دانش بومی می‌رساند ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره به مساله پژوهش و فناوری تاکید دارند که می‌توان از آن به عنوان یک ظرفیت مثبت برای پیشرفت فناوری کشور نام برد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به تأثیر کشور ایران در رشد علم جهان گفت: ایران با یک درصد جمعیت جهان حدود ۲ درصد از مقاله‌های علمی دنیا را تولید می‌کند و هم اکنون مقالات دانشمندان ایرانی در جهان بیش از پیش دیده می‌شود.

قربانی‌چقامارانی اظهار کرد: سه هزار و ۵۴۶ مقاله پژوهشی از استان همدان در سال ۲۰۲۲ در پایگاه اسکوپوس و isc به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم در بحث پژوهش و فناوری با هدف تولید علم به ثروت از دانشگاه‌ها، معاونت فناوری وزارت علوم از ۲ سال پیش برای اولین بار ایجاد شد و در این راستا شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد تحولی گسترش پیدا کردند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: مصوب کردن طرح پژوهانه دانشگاه‌ها در مجلس از دیگر اقدامات شاخص در دولت سیزدهم است که ۲ هفته پیش نهایی شد و برهمین اساس ردیف مستقلی برای پژوهانه اساتید در ردیف بودجه دستگاه‌ها دیده شد که حداقل ۱۵ درصد بودجه دستگاه به پژوهش اختصاص داده شود.

قربانی‌چقامارانی دیگر اقدام وزارتخانه علم و فناوری در دولت سیزدهم را اختصاص پژوهانه حمایتی برشمرد و افزود: در این طرح که از سال گذشته شروع شده به نخبگان و دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا و اعضای هیات علمی که در پنج سال گذشته استخدام شدند مبلغی اختصاص داده شده و مستقل از بودجه دانشگاه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار در کشور در روز دانشجو از دانشجو‌های برتر در عرصه پژوهش قدردانی و تجلیل و در سطح استان همدان نیز ۲۶ نفر دانشجو پژوهشگر نمونه در رشته‌های مختلف انتخاب شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست