پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۰۶
|
کد خبر: ۷۷۲۸
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت، ویژه آثار انجمن‌های علمی دانشجویی به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۴ دی ۱۴۰۲

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت برای انگیزه‌بخشی به انجمن‌های علمی دانشجویی برگزار شد/ وزیر علوم از غرفه دانشگاه بوعلی‌سینا بازدید کرد

به گزارش بسنا، یکی از اولویت‌های وزارت علوم در دوره جدید تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش است و انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توانند در این راستا گام‌های موثری بردارند.

امروز ۶ هزار و ۹۲۸ انجمن علمی ‌دانشجویی در دانشگاه‌های دولتی وابسته به وزارت علوم فعالیت دارند و از آنجا که انجمن‌های علمی دانشجویی زیر نظر معاونت فرهنگی‌اجتماعی هستند، بر اساس اطلاعات سامانه فرنما ۲۳ هزار و ۳۳۶ برنامه توسط این انجمن‌ها در حال برگزاری است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین هر سال برای شناخت دستاوردهای این انجمن‌ها و گردهم‌آوردن آنها جشنواره‌ای را به نام جشنواره حرکت برگزار می‌کند که شانزدهمین دوره آن به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

همزمان با شانزدهمین دوره جشنواره حرکت، انجمن‌های علمی دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور فرصت دارند در فضای سالن تربیت‌بدنی این دانشگاه هر کدام در غرفه‌ای دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند. بر اساس اطلاعات معاونت فرهنگی دو هزار و ۶۴۹ اثر از ۱۰۰ دانشگاه، موسسه و مرکز آموزش عالی در ۱۶ حوزه رقابتی (در جدول زیر) و در شش گروه علمی علوم انسانی، علوم پایه، علوم فنی و مهندسی، هنر و معماری، دامپزشکی و علوم زیستی و بهداشتی به دبیرخانه رسیده است و توسط ۳۰۰ نفر از اعضای هیات علمی کشور داوری می‌شود.

انجمن برتر، فعالیت خلاقانه، نشریه برتر، محتوای دیجیتال، مسابقه علمی، بخش ویژه، کارافرینی علمی، انجمن آموزش‌محور، کتاب، اختراع، بخش انجمن پویا، دانشگاه، آزمایش انجمن‌های علمی فناوری دانشجویی و بخش آزمایشی انجمن‌های بین‌المللی حوزه‌های رقابتی این جشنواره است که هر کدام از انجمن‌ها می‌توانستند در دو حوزه اثر به دبیرخانه معرفی کنند.

جوایز برگزیدگان که روز اختتامیه معرفی می‌شوند، شامل جایزه نقدی است که نسبت به سال قبل دوبرابر شده است (۱۵ میلیون تومان) و این افراد عضو بنیاد ملی نحبگان هم می‌شوند و می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل، همچنین در آخرین روز بخش نمایشگاهی این دوره از جشنواره بین‌المللی حرکت، از غرفه‌های انجمن‌های علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، به ویژه غرفه دانشگاه بوعلی‌سینا، مستقر در سالن تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی بازدید کرد.

وزیر علوم در این بازدید با اعضای انجمن‌های علمی در غرفه‌های مختلف صحبت کرد و با دستاوردهای آنها آشنا شد، همچنین دانشجویان عضو انجمن‌های علمی مشکلات خود را با وزیر علوم مطرح کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست