پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۰۶
|
کد خبر: ۷۸۵۴
دکتر محمدعلی‌نژاد از تصویب موضوع تأسیس پردیس علم و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا در شورای گسترش آموزش عالی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، دکتر سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در جلسه شورای دانشگاه بوعلی‌سینا، اظهار داشت: هفته گذشته در شورای گسترش آموزش عالی کشور، موضوع تأسیس پردیس علم و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: این پردیس بعد از آماده‌سازی و طی مراحل اساسنامه، وارد بهره‌مندی از پتانسیل‌های پردیس علم و فناوری خواهد شد، که در نوع خود می‌تواند مسائل و موضوعات متفاوت و متعددی را از دانشگاه و جامعه در حوزه‌های فناوری پیگیری و حل کند.

محمدعلی‌نژاد خاطرنشان کرد: پردیس‌های علم و فناوری تسهیل‌کننده مسیر برای شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات علمی و صنعتی توسط این واحد‌های علمی کوچک هستند.

وی عنوان کرد: سه مأموریت در معاونت فناوری و نوآوری تعیین شده که خلق توسعه و تکمیل فناوری ورود به فناوری‌های پیشرو و پیشران از جمله این مأموریت‌ها است، اما در این مسأله و در بعضی موضوعات زیرشاخه‌ای آن، زیرساخت‌های لازم در دانشگاه‌ها وجود ندارد و باید به سمت آن حرکت کرد.

معاون وزیر علوم همچنین اضافه کرد: در زمره برنامه‌های ملی نوآوری، بسته حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی آماده شده، که در ذیل آن، از سه نوع پایان‌نامه حمایت می‌شود، یکی پایان‌نامه‌ای بتواند به عنوان یک هسته پیش‌رشد محسوب شود و در این گونه موارد، از مرحله پایان‌نامه‌ها تا رسیدن به مراحل اجرایی ایده و موضوع حمایت می‌شود.

وی بیان داشت: در همین راستا، برای دانشجویانی که در موضوعاتی برجسته هستند و می‌توانند مفید باشند، ولی محدودیت‌هایی برای نگهداشت آنان در دانشگاه وجود دارد، طرحی بین یک ماه تا یک سال با تخصیص گرنت پیش بینی می‌شود و با نظر و تشخیص استاد راهنما از آنان حمایت خواهد شد.

دکتر محمدعلی‌نژاد گفت: فناوری‌ها و نوآوری‌های مفید و مرتبط با اقلیم را باید شناسایی و حمایت کرد؛ چراکه می‌توانند مشکلات و مسائل بومی و منطقه‌ای را در جامعه شناسایی و حل کنند.

وی افزود: در این راستا، در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موضوعاتی را برای تکمیل این برنامه با همکاری دانشگاه تعریف خواهیم کرد که جزئیات آن تشریح خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست