پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۹۵
|
کد خبر: ۷۹۲۴
به عنوان زیرمجموعه‌ای از پیشرفت در شیمی سبز و پایدار؛

کتاب اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا در انتشارات بین‌المللی Elsevier چاپ شد

کتاب اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، به عنوان زیرمجموعه‌ای از پیشرفت در شیمی سبز و پایدار، در انتشارات بین‌المللی Elsevier به چاپ رسید.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، این کتاب با عنوان "Practical Aspects of Electroorgainc Synthesis" به عنوان زیر مجموعه‌ای از "Advances in Green and Sustainable Chemistry" در انتشارات Elsevier توسط دکتر داود نعمت‌الهی، دکتر آمنه امانی و دکتر صادق خزلپور اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا و دکتر صابر علیزاده ممقانی دانش‌آموخته دوره دکتری و پسادکتری دانشگاه بوعلی‌سینا به رشته تحریر در آمده است.

با پیشرفت علم شیمی و نقش غیرقابل انکار آن در زندگی، نیاز به استفاده از روش‌های سبز و سازگار با محیط زیست برای به حداقل رساندن پیامد‌های منفی فناوری‌های شیمیایی احساس می‌شود. از این نیاز‌ها و مفاهیم تحت عنوان «شیمی سبز» و «فناوری پایدار» یاد می‌شود. تکنیک‌های الکتروسنتز نمونه‌ای ازعلوم بین رشته با رویکرد شیمی سبز است. این کتاب با ارائه مثال‌ها و تکنیک‌های گوناگون، بینشی آموزشی در مورد جنبه‌های عملی روش‌های الکتروسنتز را ارائه می‌کند.

این کتاب تمام واکنش‌های الکتروشیمی را تحت سه بخش اساسی الکترولیز مستقیم، الکترولیز غیر مستقیم و الکترولیز جفت شده بیان می‌کند. الکترولیز مستقیم، اکسایش آندی، احیای کاتدی، مطالعات مکانیکی (ولتامتری چرخه ای) و نحوه تنظیم آزمایشات الکتروشیمیایی را مورد بحث قرار می‌دهد. الکترولیز غیرمستقیم به واکنش‌های مدرن الکتروکاتالیزوری می‌پردازد؛ و در نهایت حوزه جدید در حال رشد الکترولیز زوجی را بررسی می‌کند که در آن تولید محصولات نهایی بدون الکترون‌های هدر رفته و محصولات جانبی بسیار کمی امکان‌پذیر است.

کتاب "Practical Aspects of Electroorgainc Synthesis" به عنوان منبعی مدرن و معتبر، مفاهیم عملی به روز و کاملی از روش‌های الکتروسنتز را در اختیار محققان قرار داده و مخاطبان را در مورد چگونگی انجام تعداد زیادی از تکنیک‌های عملیاتی جدید راهنمایی می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست