پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۷۱۳
|
کد خبر: ۱۰۹۹
مدیر امور آموزشی دانشگاه بوعلی سینا خبر داد:

ثبت نام اینترنتی دانشجویان جدیدالورود از 24 شهریور

دکتر فرشاد دشتی خبر داد: در خصوص دانشجویان کارشناسی نیز با توجه به زمان اعلام اسامی از سوی سازمان سنجش، کمی تغییر در زمان ثبت نام غیر حضوری انجام گرفته است. برنامه‌ریزی ما به این صورت است که از تاریخ ۲۴ شهریورماه ثبت نام اینترنتی و در سه روز بعد ثبت حضوری آنها انجام گیرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷

دکتر فرشاد دشتی مدیر امور آموزشی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا،با توجه به شروع سال تحصیلی جدید و تاریخ ثبت نام دانشجویان جدیدالورود ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید و خوش آمد گویی به دانشجویان جدید الورود اظهار داشت: ثبت نام اینترنتی و غیرحضوری برای دانشجویان جدیدالورود تحصیلات تکمیلی شامل دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از تاریخ هفدهم و هجدهم شهریور ماه آغاز شده است و از تاریخ نوزدهم لغایت بیست و یکم شهریورماه زمان ثبت نام حضوری این دانشجویان بوده است؛ به این صورت که دانشجویان به دانشکده های مربوطه مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوتی که ثبت‌نام سال جاری با سال گذشته دارد در نحوه انجام عملیات ثبت‌نام است؛ لذا ما تلاش کرده‌ایم که این عملیات آسان تر و همچنین سریع‌تر از قبل انجام شود؛ در این راستا عملیات ثبت نام کاملا به صورت دیجیتالی انجام شده و برای دانشجویان پرونده های دیجیتالی تشکیل می گردد که این امر سبب تسهیل و تسریع عملیات ثبت نام و همچنین حذف هزینه های اضافی ثبت نام برای دانشجویان می گردد.

مدیر امور آموزشی دانشگاه افزود: در خصوص دانشجویان کارشناسی نیز با توجه به زمان اعلام اسامی از سوی سازمان سنجش، کمی تغییر در زمان ثبت نام غیر حضوری انجام گرفته است. برنامه‌ریزی ما به این صورت است که از تاریخ ۲۴ شهریورماه ثبت نام اینترنتی و در سه روز بعد ثبت حضوری آنها انجام گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه انتخاب واحد دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه به اتمام رسیده است؛ طبق تقویم آموزشی شروع نیمسال تحصیلی به طور رسمی از ۲۴ شهریور ماه است؛ همچنین حذف و اضافه نیمسال اول از تاریخ ۷ لغایت ۱۰ مهرماه به تفکیک ورودی ها انجام می‌پذیرد‌؛ دانشجویان در این زمان می توانند حداکثر دو درس را حذف یا اضافه کنند.

دکتر دشتی ادامه داد: همچنین در این زمان درس‌های عمومی شناور می‌شوند و دانشجویان می‌توانند از دانشکده‌های مختلف دروس موردنظرشان را اخذ نمایند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه در همین راستا اعلام کرد: در زمان حذف و اضافه همچنین دو درس جدید بسیار مفید "کار آفرینی" برای دانشجویان نیمسال پنجم به بالا و "مهارت های زندگی" برای دانشجویان نیمسال سوم به بالا ارائه خواهد شد. این دروس به صورت درس مازاد اختیاری ارائه می شوند بدین معنی که در معدل موثر هستند ولی جایگزین درسی برای دانش آموختگی نخواهند شد.

وی بیان کرد: زمان شروع سال تحصیلی جدید در ۲۴ شهریور ماه و تاریخ اتمام کلاس‌ها ۱۲ دی ماه می‌باشد. همچنین از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۷ دی ماه زمان امتحانات این نیمسال می‌باشد که در این خصوص ممکن است امتحانات تعداد کمی از رشته ها طبق مجوز شورای آموزشی تا ۳۰ دی برنامه ریزی شده باشد.

مدیر امور آموزشی دانشگاه بوعلی سینا همچنین درخصوص علت خطاها و مشکلاتی که دانشجویان در زمان انتخاب واحد در سامانه گلستان داشتند تشریح کرد: بخش اصلی خطاها و مشکلاتی که در این سامانه به وجود آمد، به علت تعریف نادرست دانشکده ها از دروس بوده است که از سوی این مدیریت پیگیری شده است و بخش دیگر آن مربوط به مشکلات نرم‌افزاری کاربر است که در طی اطلاعیه های مکرر در سامانه نحوه رفع مشکل به اطلاع دانشجویان عزیز رسیده است. بنابراین سامانه گلستان به خودی خود مشکلی ندارد؛ اگر برنامه‌ریزی درسی توسط دانشکده‌ها درست و بدون مشکل انجام شود، انتخاب واحد آن دانشکده بدون خطا و مشکل خواهد بود . همچنین اگر دانشجویان درخواستی در خصوص ارائه درسی مشخص یا مشکلی در آن خصوص دارند در شروع نیمسال به دانشکده مراجعه کرده و آن را مطرح کنند؛ بخشی از این مشکلات به ما منعکس می شود که ما آنها را حل می کنیم، ولی طبیعتا دانشکده ها برنامه ریزی و ارائه دروس را انجام می دهند و در این زمینه اختیارات لازم را دارند.

دکتر دشتی در ادامه این بحث مطرح کرد: اولین توصیه من دانشجویان این است که از ابتدای نیمسال تحصیلی در کلاس‌ها حاضر شوند که در این راستا طبق گفته‌ معاونت دانشجویی دانشگاه، خوابگاه از ۲۳ شهریور ماه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد؛ همچنین دانشجویان باید به تعداد غیبت‌های خود توجه داشته باشند و از غیبت‌های بی مورد بپرهیزند چرا که غیبت‌های اضافی موجب بروز مشکلات آموزشی برای ایشان خواهد شد.

وی اضافه کرد: دومین توصیه من به دانشجویان این است که حتما به استاد راهنمای خود مراجعه کرده و انتخاب واحد خود را چک کنند. همچنین به زمان‌های مندرج در تقویم آموزشی از جمله تاریخ شروع امتحانات میان ترم، امتحانات پایان ترم و همچنین حذف اضطراری توجه داشته باشند.

دشتی یکی از بحث‌های قابل توجه را ارزشیابی اساتید دانسته و تصریح کرد: در نیمسال جاری طبق تقویم آموزشی، ارزشیابی اساتید از تاریخ یک لغایت ۵ دی ماه زمان دارد؛ این موضوع بسیار حائز اهمیت است زیرا دانشجویانی که این ارزشیابی را انجام ندهند در انتخاب واحد نیمسال بعد دچار مشکل می‌شوند.

وی همچنین در خصوص مشکلات دانشجویان درباره فرجه بین اتمام کلاس‌ها و شروع امتحانات یادآور شد: تقویم آموزشی باید در ۱۸ هفته برنامه ریزی شود که این هجده هفته شامل ۱۶ هفته برگزاری کلاس و ۲ هفته برگزاری امتحانات است. در این بین به دلیل وجود تعطیلات عید نوروز و همچنین برنامه‌ریزی نیمسال دوم تحصیلی با افزایش فرجه بین امتحانات، در نیمسال دوم به مشکل خورده و نیمسال دوم بسیار طولانی خواهد شد و خصوصا با نیمسال تابستان تداخل پیدا می کند. بنابراین برای برنامه ریزی هر نیمسال باید نیمسال بعد را نیز مد نظر قرار داد.

مدیر امور آموزشی دانشگاه همچنین درخصوص زمان تغییر رشته دانشجویان جدیدالورود بیان داشت: طبق تقویم آموزشی از تاریخ ۸ لغایت ۱۹ دی ماه فرصتی است برای دانشجویانی که تمایل به تغییر رشته دارند. این دانشجویان باید در این بازه زمانی درخواست خود را به آموزش دانشکده خود تحویل دهند و در صورت موافقت دانشکده می تواند تغییر رشته داخلی یا تغییر رشته توام با انتقال انجام دهد. مسلما برای تغییر رشته دانشجویان می بایست حد نصاب قبولی رشته جدید را بر اساس کارنامه سبز سازمان سنجش کسب کرده باشند.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه آموزشی دانشجو نمی تواند در یک نیمسال تحصیلی اضافه واحد داشته باشد به این معنا که دانشجویی که یک ترم مشروط شده است در ترم بعد نمی تواند بیشتر از ۱۴ واحد بردارد و هچنین دانشجویانی که معدلشان الف نشده است سقف واحدهایی که می توانند انتخاب کنند، بیست واحد است. به دانشجویان عزیز توصیه می شود در صورت وجود اضافه واحد در کارنامه حتما به آموزش دانشکده مراجعه نمایند تا در زمان فارغ التحصیلی با مشکل مواجه نشوند.

دکتر دشتی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که تمایل به حذف ترم دارند باید دو هفته قبل از شروع امتحانات درخواست خود را برای حذف ترم بدهند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه بوعلی سینا در خصوص غیبت دانشجویان در امتحانات افزود: غیبت دانشجو در جلسات امتحان در صورت عدم وجود مستندات قابل قبول، سبب اخذ نمره صفر برای درس مربوطه می شود.

وی گفت: اگر دانشجو درسی را در ترمی افتاده باشد و در ترم بعد نیز آن درس را بگذراند، نمره قبلی در معدل کل دانشجو بی اثر می شود و معدل کل تصحیح می‌شود.

وی در انتهای صحبت‌هایش اضافه کرد: درخصوص بحث معرفی به استاد برای دانشجویان سال آخر نیز، معرفی به استاد فقط برای دو درس نظری امکان‌پذیر است و دروس عملی معرفی به استاد ندارند همچنین درباره دروس نظری عملی در شرایطی که بخش عملی درس را گذرانده باشند می توانند بخش نظری را معرفی به استاد بگیرند. بنابراین دانشجویان باید از ابتدای تحصیل تا فارغ‌التحصیلی با برنامه ریزی پیش روند تا در زمان فارغ‌التحصیلی با مشکل مواجه نشوند.

وی در پایان ضمن آرزوی سال تحصیلی خوب و پربار برای دانشجویان، اعلام داشت مسلما مدیریت آموزشی دانشگاه انتقادات دانشجویان را پیگیری نموده و از پیشنهاد های دانشجویان جهت بهبود خدمات رسانی این مدیریت استقبال می کند.

خبرنگار: معتمد

عکس: موسوی ستوده



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست