پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۹۹۶
|
کد خبر: ۱۵۲۰
حجت الاسلام والمسلمین حسین دهنوی در همایش "روییدن و شکفتن" اظهار کرد: خانم ها عشق ورز و آقایان عشق باز هستند، یعنی اکثریت پسر ها در ارتباط با خانم ها قصد ازدواج ندارند در حالی که در خانم ها این موضوع کامل برعکس است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسین دهنوی در همایش "روییدن و شکفتن" ویژه دانشجویان دختر ورودی های 97، که با 2 موضوع "مدیریت روابط قبل از ازدواج" و "مدیریت بروز اجتماعی" و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، در سالن اجتماعات شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد، گفت: ازدواج از تولد و مرگ انسان مهم تر است، زیرا تولد و مرگ دست انسان نیست، اما ازدواج دست خود انسان است و مهم ترین رخداد زندگی محسوب می شود.

وی بیان کرد: با کسی ازدواج کنید که هردو خانواده همتای هم باشند؛ هرچند که در سایر کشور ها این اصل اهمیتی ندارد ولی در کشور ایران علاوه بر 2 جوان، 2 خانواده نیز با هم ارتباط دارند و به عبارتی خانواده ها نیز باهم ازدواج می کنند.

دهنوی افزود: باید فاصله طبقاتی را لحاظ کرد و با کسی ازدواج کرد که آقا از لحاظ طبقاتی بالاتر باشد زیرا خانمی که در منزل پدر همه امکانات رفاهی را داشته و به اصطلاح در ناز و نعمت بوده اگر با آقایی همسطح یا پایین تر ازدواج کند، اذیت می شود اما اگر خانم با آقایی که فاصله طبقاتی بالاتری دارد ازدواج کند، از زندگی بیشتر لذت می برد.

وی خاطرنشان کرد: در ازدواج اصل همتایی فرهنگی را باید درنظر گرفت زیرا آداب و رسوم مهم است و نمی توان به آن بی توجه بود.

این کارشناس مذهبی در ادامه در پاسخ به سوالات دانشجویان به نکاتی اشاره و اظهار کرد: خانم ها عشق ورز و آقایان عشق باز هستند، یعنی اکثریت پسر ها در ارتباط با خانم ها قصد ازدواج ندارند در حالی که در خانم ها این موضوع کامل برعکس است.

وی گفت: آقایان بد دل، سؤال ها و رفتار های عجیبی دارند و دائم منقلب هستند، که نشانه های این افراد در کتاب گلبرگ آورده شده است.

کارشناس برنامه گلبرگ در مورد اختلاف سنی ازدواج بیان داشت: خانم بین 3 تا 7 سال کوچک تر باشد، اشکالی ندارد اما اختلاف سنی بیشتر برای مثال 10سال با این استدلال که اگر سن خانم از 23 بالاتر باشد، اشکالی ندارد اما در سن نوجوانی اختلاف سنی زیاد درست نیست.

وی در ادامه به آشنایی در دنیای مجازی اشاره کرد و گفت: اگر دنیای مجازی رابط و واسطه باشد و پس از آشنایی بلافاصله آقا برای ازدواج اقدام کند اشکالی ندارد اما این احتمال وجود دارد که آقا در زندگی آینده شکاک شود و حتی اگر خانواده آقا مذهبی باشد، راضی به این ازدواج نیستند.

این استاد مشاوره در خصوص مقطع تحصیلی نیز اضافه کرد: مطلوب است آقا یک مقطع تحصیلی بالاتر از خانم باشد ولی این اصل نیست.

دهنوی در پایان یادآور شد: ازدواج مستحب است و مجرد بودن حرام نیست.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر