پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۵۹۴
|
کد خبر: ۱۵۲۹
سردار میرزامحمد سلگی در دانشگاه بوعلی سینا تأکید کرد:

مراقب باشیم دشمن موجب تفرقه ما نشود

سردار میرزامحمد سلگی تصریح کرد: با بیان اینکه ویژگی متمایز دفاع مقدس در گذشته، حال و آینده در اعتقادات ما است ادامه داد: برای ما تنها توکل بر خدا کافی است و ما باید مراقب باشیم دشمن موجب تفرقه ما نشود؛ ما نباید اجازه دهیم در ذهن جوانان ما طوری القا کنند که دلیلی برای هزینه کردن در سوریه وجود ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، سردار میرزامحمد سلگی از فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس در چهارمین همایش تبیین اندیشه امام خامنه ای، که در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، با اشاره به اینکه راهبرد دفاع، یک راهبرد ارزشمند و اقتدار گرایانه است افزود: ما هیچ وقت محاسبات دشمن در دوران دفاع مقدس را به طور علمی بررسی نکردیم و بیشتر توجه خود را به معنویات و خاطرات آن دوران معطوف کردیم در صورتی که درباره این موضوع باید به طور علمی صحبت شود.

وی با بیان اینکه دفاع یکی از پارامترهای اصلی همه کشورها است گفت: کشوری که در تأمین زیرساخت های دفاعی خود، خودکفا نباشد در نهایت تحت سلطه دیگر کشورها درخواهد آمد.

سردار سلگی در ادامه افزود: برای کشور ما در زمان قبل از انقلاب چنین شرایطی وجود داشت که تحت سلطه بودیم و امروز برای کشورهایی از جمله عربستان شاهد هستیم با وجود اینکه بودجه دفاعی آن ها چندین برابر کشور ما است ولی به دلیل نداشتن زیرساخت های اساسی و کاربردی تحت سلطه و نفوذ آمریکا هستند.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ محاسبه دشمن از نظر مادی مبنی بر این بود که بر ما چیره خواهد شد، اظهار کرد: در آن زمان دشمن با بررسی اوضاع نابسامان ایران، متواری بودن سران کشور و نداشتن ارتش منسجم به این نتیجه رسیده بود که جنگ با ایران شبیه تفریح است.

سردار سلگی با بیان اینکه ما اگر محاسبات مادی را انجام ندهیم به نقطه قوت خود پی نخواهیم برد، تصریح کرد: به دلیل اینکه در ابتدای انقلاب، آمریکا ما را تحریم کرده بود و پشتیبانی نمی شدیم، با عدم آمادگی مواجه بودیم که بر این اساس طبق محاسبات مادی دشمن ما باید زود از پا در می آمدیم؛ همانطور که در ابتدای جنگ این اتفاق افتاد و شاهد بودیم که ارتش عراق تا نزدیک دزفول پیشروی کرده بود.

وی همچنین در ادامه افزود: ما به فرمایش امام خمینی که گفته بودند اگر تفکر ناب بسیج بر کشور حکم فرما شود چشم طمع دشمن کور خواهد ماند، به صورت علمی نپرداخته ایم که امید است اساتید دانشگاه به این موضوع به طور خاص توجه داشته باشند.

سلگی با اشاره به اینکه دفاع دارای 2 بعد مادی و معنوی است بیان کرد: دشمن تنها دارای بعد مادی است در صورتی که ما هر 2 بعد را دارا هستیم؛ در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که بعد معنوی بر بعد مادی غلبه کرد، بنابراین ما باید به معنویت دفاع که نشأت گرفته از راهبرد ولایت، امام و رهبری است توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ویژگی متمایز دفاع مقدس در گذشته، حال و آینده در اعتقادات ما است ادامه داد: برای ما تنها توکل بر خدا کافی است و ما باید مراقب باشیم دشمن موجب تفرقه ما نشود؛ ما نباید اجازه دهیم در ذهن جوانان ما طوری القا کنند که دلیلی برای هزینه کردن در سوریه وجود ندارد.

سردار سلگی در نهایت گفت: ما باید راهبرد دفاع را بدانیم و ببینیم اینکه مقام معظم رهبری اجازه دادند ما در سوریه به عنوان مدافع حرم به دفاع بپردازیم چه بر سر دشمن آورده است و همچنین توجه کنیم اگر این گروه های دشمن به یکدیگر می پیوستند در آن صورت ممکن بود راهبرد از نیل تا فرات اسرائیل عملی شود.

خبرنگار: اشراقی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر