پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۳۲
|
کد خبر: ۱۵۶۷
حجت الاسلام علی محمد عباسی در جمع خادمین مهدوی:

تلاشمان در راستای زمینه سازی ظهور امام زمان نیست

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، در مراسم تقدیر از خادمین مهدوی، با بیان اینکه انتظار، گاهی ظاهری و عملی و گاهی اعتقادی است، تصریح کرد: ما اغلب، تنها در مجامع و محافل، فرج امام زمان را مطالبه می کنیم اما تلاشمان در راستای زمینه سازی ظهور امام زمان نیست.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام علی محمد عباسی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، در مراسم تقدیر از خادمین مهدوی که در سالن جلسات دفتر نهاد رهبری برگزار شد، با بیان اینکه انتظار، گاهی ظاهری و عملی و گاهی اعتقادی است، تصریح کرد: ما اغلب، تنها در مجامع و محافل، فرج امام زمان را مطالبه می کنیم اما تلاشمان در راستای زمینه سازی ظهور امام زمان نیست.

وی در ادامه افزود: گاهی اوقات انتظار، انتظار علمی و فراهم کردن مقدمات ظهور که همان انتظار عملی است، می باشد؛ در انتظار عملی، فرد منتظر، علاوه بر اینکه سعی بر خودسازی دارد، تلاش می کند تا دیگران را در مسیر تحقق جامعه مهدوی قرار دهد.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: اولین قدم در جهت انتظار عملی و فراهم کردن ظهور امام زمان این است که انسان به وجود حضرت ولی عصر شناخت و معرفت پیدا کند.

وی به انواع شناخت اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات شناخت، یک شناخت شناسنامه ای است که نمی تواند باعث شناخت امام زمان شود وگاهی شناخت شخصیت امام زمان است که انسان را وادار می کند در مورد نقش امام زمان در عالم هستی و آثار وجودش در این دنیا تفکر کند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: انتظار باید سازنده باشد که با شناخت شخصیت امام زمان محقق می شود؛ این نوع انتظار است که می تواند اصلاح گر جامعه باشد.

وی هم چنین ادامه داد: نوع دیگر انتظار، انتظار ویرانگر است به صورتی که برخی گروه ها وجریان ها، ظهور امام زمان را در گرو مملو شدن جامعه از فساد و بحران می دانند که این یک تفکر اشتباه است.

حجت الاسلام عباسی در نهایت به وظایف منتظران حضرت مهدی اشاره و خاطرنشان کرد: شناخت و معرفت واقعی به امام زمان، الگو پذیری از ایشان، همواره به یاد ولی عصر بودن، تلاش برای حفظ ایمان و زمینه سازی برای ظهور امام زمان از جمله وظایف منتظران است.

خبرنگار: اشراقی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر