پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۳۰
|
کد خبر: ۱۹۶۶
عليرضا زاكاني در برنامه "چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران":

استمرار انقلاب اسلامي بسیار دشوار تر از خود انقلاب است

عليرضا زاكاني نماینده ادوار مجلس بيان كرد: موانعی که بر سر راه این جامعه وجود دارد، شامل موانع داخلی و خارجی است، موانع خارجي همان دشمن های بیگانه ما از قبیل آمریکا هستند، اما عوامل داخلی بسیار مهم تر بوده و سه عنصر قدرت پرستی، ثروت پرستی نامشروع و بیگانه پرستی، سه مافیای پنهانی کشور است كه مانع از رسيدن كشور به مراتب شایسته است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، عليرضا زاكاني، نماینده ادوار گذشته مجلس شوراي اسلامي در در برنامه "چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران" كه در سالن اجتماعات شهيد چمران دانشكده علوم پايه برگزار شد، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پيش از انقلاب اسلامي خواسته هاي ما مشخص بود اما راه رسيدن به آن ها نميدانستيم وامکانات لازم نیز فراهم نبود، لذا انقلاب اسلامی انفجار نور بود، انفجاری که جامعه را به بسیاری از دستاوردهایش نزدیک کرد، اما باید توجه داشت که استمرار آن بسیار دشوار تر از خود انقلاب است.

وي افزود: هدف غایی این انقلاب استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت معنوی و مادی، ظلم ستیزی و دفاع از مظلومین است.

زاكاني بیان کرد: این روزها اشتباه از ما پذيرفته نيست، چرا که در یک عرصه رقابت تنگاتنگ به سر می بریم كه فرصت جبران اشتباه وجود ندارد و سناریو های موفقیت و عدم موفقیت ما در اين عرصه بسیار مهم هستند.

وی ادامه داد: اگر دو نظام آمریکا و ایران را در نظر بگیريم، آمریکا نماینده نظام سلطه و ایران متهم درجه یک بیداری ملت ها شناخته شده است، در این قیاس، مدار آمریکا به یغما درآورن میراث بشریت تحت محوریت خود و جهانی سازی براساس سلطه ورزی است، در حالی که ایران حرکت خود را براساس وعده قرآن که زمین را بندگان صالح خدا به ارث میب رند و گسترش عدالت جهانی بنا کرده است.

نماينده ادوار گذشته مجلس افزود: آمریکا ساخته شده بود که سایر ملت ها اجیر او باشند و او بتواند بهشت روی زمین باشد و از این رو نسبت ما در حوزه اعتقادی کاملا مغایر با لیبرال سرمایه است چرا که در صحنه اجتماع عنصر انسانی جایگزین خداست.

زاکانی در ادامه تصریح کرد: جامعه ما جامعه ای است که در حد بی نهایت می تواند رشد کند و تا مرزهای معصومیت پیش برود، و این جامعه که پایه هایش را بر اساس چهار مبنا اصلی یعنی آزادی، عدالت، پیشرفت و معنویت بنا کرده است، بسیار متفاوت ازجامعه ای که تنها بر اساس مبنای آزادی ایجاد شده است.

وي اظهار داشت: با اینکه از ابتدا انقلاب تاکنون شاهد موفقیت ها و شکست هایی بوده ایم اما موفقیت های ما در قالب دو الگو یعنی تبعیت از امام و رهبری و شرکت دادن مردم در امور یا همان استیفا ملت برای عزت و سربلندی ایران بوده و عدم پیروی از این الگوها مارا با شکست مواجه می کند. زاکانی در ادامه بحث آزادی توضيح داد: اگرچه ما آزاد شده ایم اما هنوز به آن سطح از آزادی مطلوب نرسیده ایم؛ هر چه آزادی به معنا درست و در مسیر خود حرکت کند، جامعه نیز معنوی تر خواهد بود.

وی افزود: باز گذاشتن دروازه های شهوت به معنا آزادی نیست، برای مثال پیرامون مبحث حریم خصوصی، در پیام ماده هشت امام خميني در آذر 61 که همان منشور حقوق شهروندی است تاکید شده است که چقدر مسولین باید اين موضوع را رعایت کرده و وارد حریم خصوصی دیگران نشوند و این یعنی آزادی به معنای درست آن.

زاکانی بيان كرد: موانعی که بر سر راه این جامعه برای عدم موفقیت آن وجود دارد، شامل موانع داخلی و خارجی است، موانع خارجي همان دشمن های بیگانه ما از قبیل آمریکا هستند و دليل دشمني آنها اين است كه با عدالت سازگار نيستند، اما عوامل داخلی بسیار مهم تر بوده و آمریکا در طی این سالها از طریق عواملي چون جنگ نرم، جنگ ملی، جنگ قدرت بین مسؤولین، تحریم هوشمند و این روزها نیز با طراحی تمام عیاری که هدف آن، مقابل هم قرار دادن مردم انقلابی در برابر خود نظام است، می کوشد.

وی تاکید كرد: سه عنصر قدرت پرستی، ثروت پرستی نامشروع و بیگانه پرستی، سه مافیای پنهانی کشور است و مانع رسيدن كشور به قله اعلا، که شایسته این ملت است، مي باشد؛ عواملی چون فشار خارج کشور به داخل برای از بین بردن معیشت ملت و ناکارامدی مسؤولین است.

نماينده ادوار گذشته جلس شوراي اسلامي گفت: مراوده های مالی اخیر ایران با اروپا مانند لایحه اف ای تی اف، سبب شده که كشور به جایگاه اصلی که شایستگی ملت ایران است نرسد.

وی افزود:در صورتی که مافیای درون کشور را بشناسیم و آنها را سرکوب کنیم، میتوانیم کشورمان را به جایگاه شایسته خود برسانيم.

زاکانی تشریح کرد: کشور ما در آستانه یک تغییر است و این تغییر را نسل جوان به ویژه نسل سوم باید مدیریت کند و نقطه آغاز اصلاحات نیز از دیدگاه من همان مجلس است، چرا که دولت را وادار به کار می کند.

وی در پایان گفت: جامعه ما باید با انتقال ارزش ها و باور ها به نسل بعد و متلاشی ساختن قدرت های پوشالی، با عنایت خدا، تدابیر رهبر و تجدید میثاق با آرمان هاب انقلاب و دست در دست احاد ملت پاسدار خون شهیدان و آرمان های انقلاب اسلامي باشد.

خبرنگار: ياري
عكس: اميني


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو