پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۲۵
|
کد خبر: ۲۳۸۱
دبیر انجمن اسلامي فرهنگ و سیاست دانشگاه بوعلي سينا در كرسي آزاد انديشي با موضوع"دين و سياست" گفت: آزادی و آزادگی پل ارتباطی بین سیاست و دین است و حفظ کرامت انسانی اولین اصل در تمام ادیان مي باشد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸

آزادی و آزادگی پل ارتباطی بین سیاست و دین است/ حفظ کرامت انسانی اولین اصل در تمام ادیان مي باشدبه گزارش خبرنگار بسنا، سجاد باقر آبادي، دبیر انجمن اسلامي فرهنگ و سیاست دانشگاه بوعلي سينا در كرسي آزاد انديشي با موضوع"دين و سياست" كه با تلاش پژوهشكده تمدن اسلامي بسيج دانشجويي دانشگاه بوعلي سينا برگزارشد، گفت: دین یک اتفاق قلبی است اما زمانی که به آن شاخ و برگ میدهیم مسأله مذهب پیش مي آید؛ وقتی دین را از مسأله انسانی بودن خارج می کنیم و آن را با مسائل گوناگون در می آميزيم، دین حالتی غیر معمول به خود می گیرد.

وی اظهار داشت: برای اولین بار یک کشیش مسیحی بسیار معتقد به نام ویلیامز، طرح جدایی دین از سیاست را ارائه داد؛ به اعتقاد او، دین را دستمایه ارضای ایدیولوژی های سیاسی کردن، کار اشتباهی است.

دبیر انجمن فرهنگ و سیاست بیان كرد: مسأله آزادی، اولین حقی است که بایستی در تمام جوامع حقوق بشری وجود داشته باشد و این مسأله نه تنها در دین اسلام بلکه در تمام ادیان مطرح است.

وی در ادامه گفت: در دین اسلام، بردگی جزو اصولی بود که قبلا وجود داشته و اكنون نیز این مسأله به طور کامل رفع شده است تا جایی که سیاست جهان اسلام، این موضوع را مبنا قرار داده است و نتیجه این اقدامات یک حکومت تئوکراسی است.

باقر آبادی تاکید داشت: آزادی و آزادگی پل ارتباطی بین سیاست و دین است و حفظ کرامت انسانی اولین اصل در تمام ادیان مي باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از افراد به اسم دین، سیاستشان را بر اساس کوبندگی آغاز کرده و دین را قربانی اهداف سیاسی خود می کنند.

وی در پایان افزود: علت بوجود آمدن سکولاریسم را به نوعی می توان فقه ناکارآمد روحانیت دینی، دانست.

خبرنگار: ياري

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو