پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۷۴
|
کد خبر: ۲۵۵۳
دکتر یعقوب محمدی فر اظهار داشت: رقابت های ورزشی در راستای ایجاد صلح، دوستی و آرامش ایده ای قابل توجه است؛ بازی های المپیک و ورزشی امروزه روزنه ای برای دوستی در بسیاری از تمدن ها است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در اختتامیه چهارمین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان پسر دانشگاه های سراسر کشور بیان داشت: به عنوان میزبان این برنامه، معتقدیم چنین رویدادهای عظیمی در سطح ورزش همگانی و بعضا قهرمانی اتفاق می افتد، باعث انسجام بیش از پیش کشور عزیز اسلامی باشد.
وی ضمن تشکر از حوزه تربیت بدنی وزارت علوم، حوزه معاونت دانشجویی و حوزه تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا و همه دانشگاه های حاضر افزود: امید آن داریم که برنامه المپیاد ورزشی مقدمه ای برای آشنایی های بعدی باشد.
محمدی فر گفت: اگر به حدود 2770 سال پیش، زمانی که نخستین المپیک برگزار شد برگردیم، باتوجه به ساختار آن روز تمدن غربی در دنیا، زمانی بحث بازی های المپیک به فکر بشر افتاد که تعداد زیادی از کلونی های سیاسی در کنار هم شکل گرفته و بعضا با هم درگیر بودند، آن ها از هر فرصتی برای نابود کردن یکدیگر استفاده می کردند.
وی ادامه داد: اما عقلای قم در حوزه تمدن غربی که همان یونان خودمان است، تصمیم گرفتند دوستی و آشتی ایجاد کنند؛ ایده ای تحت عنوان ایجاد ورزش های متعدد در رشته های متعدد و رقابت های ورزشی در راستای ایجاد صلح و دوستی و ارامش ارائه شد؛ بازی های المپیک و ورزشی امروزه روزنه ای برای دوستی در بسیاری از تمدن ها است.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: در سطح بین المللی علیرغم قطع ارتباطات سیاسی با ایالات متحده، همواره ورزش به عنوان یک پل عمل کرده و یکی از ابزار ها در دنیای پر تنش سیاسی امروزی است که نقش خود را به خوبی انجام می دهد.
محمدی فر اشاره کرد: در سطح ملی، ایران سومین کشور دارای تعدد قومی از نظر یونسکو است که در هر بخش از استان ها ده ها زبان، گویش، لهجه و عقیده را می توان مشاهده کرد؛ وجود تعدد و تنوع تفکرات در ایران باعث شده ایران فرهنگی بسیار گسترده تر از ایران سیاسی کنونی باشد؛ قطعا ورزش و رویدادهای ورزشی راهی برای ایجاد ارتباط و شناخت بیشتر مردم از یکدیگر می باشد.
وی افزود: بارها در خصوص شیوه کنکوری که سال ها در حال برگزاری است انتقاد کرده ام، زیرا در گذشته منطقه بندی و سهمیه بندی ها وجود نداشت و دانشجویان در شهر های مختلف کشور پراکنده و باهم آشنا می شدند، اما امروزه این پتانسیل عظیم را به جهت بعضی از تفکرات کوتاه انگارانه حذف کردیم و متاسفانه در بلند مدت به موجودیت ملی خود آسیب می زنیم.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا بیان داشت: توصیه می کنم دوستی های ایجاد شده در این برنامه های ورزشی را حتما حفظ کنید و بدانید که عظمت ایران بزرگ ما به تعدد اقوام و گروه ها است.
محمدی فر گفت: افتخار می کنیم زبان پارسی نه متعلق به یک گروه قومی خاص بلکه متعلق به همه ملت ایران است، یادمان نرود، دیرگاهی در دولت عثمانی زمانی که قاره اروپا، افریقا و نیمی از اسیا را در اختیار داشت، زبان و شعر و ادب فارسی، زبان دربار سلاطین عثمانی بود.
وی در پایان گفت: در کتیبه های ساسانی نام ایران آورده شده و از زمان های گذشته با این کلمه آشنا هستیم، بنابراین باید میراث کهن خود را قدر بدانیم و. با داشته هایی از جامعه جهانی پیوند بزنیم؛ آرزوی توفیق و سلامتی برای شما دارم.

خبرنگار: اسماعیلی
عکس: سیدمحمدرضا امامی زاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست