پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۹۳
|
کد خبر: ۳۱۵۹
دکتر محمدی‌فر در جلسه ستاد استانی هفته پژوهش گفت: اکنون مقاله‌ها و پایان‌نامه‌های پژوهشی جا افتاده است و آنچه باید به آن توجه کنیم سیاست‌گذاری بخش فناوری است؛ استفاده صحیح از فناوری را باید به طور جدی پیگیری کنیم و آن را به یک سیستم تبدیل کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در اولین جلسه ستاد استانی هفته پژوهش سال ۹۸ که در سالن جلسات فجر برگزار شد، بیان کرد: ما تجربیات ۲۰ دوره را پشت سر گذاشتیم؛ در سال‌های اول که برنامه‌هایی برای هفته پژوهش برگزار می‌کردیم، کارها در سطح دانشگاهی و محلی بود، بعد در سطح استانی برگزار شد و اکنون در سطح ملی است.

وی تصریح کرد: اکنون مقاله‌ها و پایان‌نامه‌های پژوهشی جاافتاده است و آنچه باید به آن توجه کنیم سیاست‌گذاری بخش فناوری است؛ استفاده صحیح از فناوری را باید به طور جدی پیگیری کنیم و آن را به یک سیستم تبدیل کنیم. باید بدانیم چگونه از علم پول درآوریم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در ادامه تشریح کرد: هدف ما باید گسترده‌تر شود؛ اگر افتخار می‌کنیم که رتبه شانزدهم پژوهش را داریم، باید ببینیم در کسب و کار و اقتصاد رتبه چندم هستیم؟

وی اضافه کرد: تاثیر پژوهش و فناوری را باید در زندگی اقتصادی مردم ببینیم. با وجود رتبه‌ تولیدمان، در اقتصاد باید حداقل بین رتبه ۳۰ تا ۴۰جهان باشیم.

محمدی‌فر تاکید کرد: باید ببینیم ما از دانشگاه‌ها، مراکز علم و فناوری و مراکز آموزشی و ... چه چیزی عایدمان شده است؛ پیشنهاد من داشتن یک دبیرخانه دائمیِ با برنامه برای پژوهش است و فناوری و خلاقیت باید در کنار این‌ها قرار بگیرد.

وی تبیین کرد: اگر مسائل بنیادین را رها کنیم بعد از مدتی دچار مشکل می‌شویم بنابراین یک اعتدال را باید رعایت کنیم؛ رویکرد ما بیش از حدمقاله‌محوری بوده است.

دکتر محمدی‌فر در ادامه خاطرنشان کرد: در حدود دو یا سه سال است که نمایشگاه فناوری شکل گرفته و این شروع تغییرات در رویکرد ما است اما به معنای رهاکردن پژوهش نیست؛ امروز پژوهش شرافت جدی در جوامع مختلف دارد. بحث ما کارآفرینی از حوزه دانش است که بستر آن همین جلسه و جلساتی نظیر آن است. همچنین فرهنگ نگارش و مستندنگاری را باید ترویج دهیم.

خبرنگار: میرزایی
عکس: امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست