پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۰۶۲
|
کد خبر: ۴۳۷۳
دکتر یعقوب محمدی‌فر با اشاره به آغاز ترم جدید دانشگاه بوعلی‌سینا از ۲۹ شهریور، گفت: برنامه تحصیلی ترم جدید برای دانشجویان کارشناسی به صورت تمام مجازی و برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری بیشتر به صورت حضوری می‌باشد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، با اشاره به اینکه در گام اول باید دروس عملی ترم گذشته را در ماه جاری به پایان برسانیم، افزود: برخی دانشجویان سال آخر تحصیل خود را می‌گذرانند که به علت شیوع کرونا و عدم برگزاری کلاس‌های دروس عملی وضعیت تحصیلی این افراد مشخص نبود، اما با برگزاری حضوری برخی کلاس‌های عملی در ماه جاری و بستن شدن پرونده ترم تحصیلی گذشته وضعیت این افراد نیز مشخص می‌شود و وارد ترم تحصیلی جدید می‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه تنها مرجع تصمیم‌گیری در رابطه با نحوه برگزاری ترم تحصیلی دانشگاه‌ها، ستاد ملی کروناست، ادامه داد: باتوجه به اینکه استراتژی‌های دانشگاه مبنی بر تصمیمات ستاد ملی کرونا و وزارت علوم است، ترم تحصیلی آینده به صورت مجازی برگزار خواهد شد و از تاریخ ۲۹ شهریورماه به صورت رسمی دانشگاه کار خود را برای نیم سال تحصیلی جدید آغاز می‌کند. همچنین انتخاب واحد دانشجویان نیز از ۱۵ تا ۱۹ شهریورماه آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه امیدواریم با فراگیری تولید واکسن کرونا و انتشار آن به زودی دانشجویان ترم خود را به صورت خضوری ادامه دهند، خاطرنشان کرد: اگر وضعیت این ویروس منحوس در کشور به همین منوال پیش برود امتحانات ترم تحصیلی آینده نیز به صورت مجازی خواهد بود.

محمدی‌فر با اشاره به اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تأکید وزارت بهداشت حضور فیزیکی بیشتری در دانشگاه دارند، اظهار کرد: برنامه تحصیلی ترم جدید برای دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت تمام مجازی است و برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری بیشتر به صورت حضوری خواهد بود.

وی با بیان اینکه نحوه آموزش در ترم تحصیلی جدید به صورت ترکیبی آفلاین و آنلاین خواهد بود، گفت: برای افزایش بازدهی کلاس‌های مجازی حدود ۴۰ درصد آموزش در نیم سال تحصیلی جدید به صورت آنلاین خواهد بود اگرچه به وجود مشکلات زیرساختی در حوزه ارتباطات واقف هستیم، ولی وجود کلاس‌های آنلاین در کنار آموزش آفلاین امری تاثیرگذار و ضروری است.

محمدی‌فر در رابطه با نحوه برگزاری نیم سال دوم تحصیلی دانشگاه در سال ۹۹ اینگونه توضیح داد: اگر وضعیت کرونا به همین منوال ادامه پیدا کند چاره‌ای جز بکارگیری آموزش مجازی در نیم سال تحصیلی دوم نداریم. امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و وجود هر دانشجو به عنوان یک سفیر سلامت مانند برخی جوامع که پیشروی ویروس کرونا را کنترل کردند ما نیز بتوانیم آن را تحت کنترل در بیاوریم و آمار مبتلایان به کرونا را کاهش دهیم.

وی با اظهار بر اینکه عملکرد ما در استفاده از سامانه‌های آموزش آنلاین در سطح جهان قابل قبول است، افزود: باتوجه به امکانات موجود و عدم آمادگی لازم در استفاده از سامانه‌های آموزشی برخط و عدم آمادگی زیرساخت‌های ارتباطی عملکرد قابل قبولی در این راستا در سطح دانشگاه‌های جهان داریم. اگرچه انتخاب آموزش مجازی بر حسب شرایط و بر اثر شیوع ویروس کرونا مورد توجه ما و سایر دانشگاه‌ها قرار گرفت بنابراین این نوع از آموزش مورد خواست ما نبوده و کرونا و شرایط بعد از آن منجر به بکارگیری شیوه آموزش مجازی در دانشگاه‌ها شد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی برای سال تحصیلی آینده حدود یک میلیارد تومان بودجه اختصاص دادیم، گفت: جدای از سایر هزینه‌هایی که در ترم گذشته برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های آموزش برخط و ارتباطی شده است درحال حاضر با تخصیص این اعتبار درحال تقویت زیرساخت‌های خود در این راستا هستیم، لازم به ذکر است که تمامی تجهیزات مورد نیاز برای آموزش مجازی و برخط و نیز تقویت زیرساخت‌های ارتباطات بعد از شیوع ویروس کرونا چندین برابر افزایش یافت که این اقدامات منجر به تحمیل هزینه‌های سنگینی به سیستم آموزشی و دانشگاه‌های کشور شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
m
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
سلام. مدرسه ها حضوری شدن. حتی بچه های کلاس اولی هم حضور دارن میرن. بذارین دانشگاهی ها که سنشون هم زیاد حضوری برن. با مجازی کردن هیچی یاد نمیگیریم
ف. ش
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
خوش به سعادت دانشجوها چقدر جونشون اهمیت داره کاش فرزندان ما هم دانشجو بودن مجازی کلاس داشتن
صفحه نخست