پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۸۱
|
کد خبر: ۷۴۵
مدیر امور آموزشی دانشگاه بوعلی سینا تشریح کرد؛

شروع رسمی امتحانات 28 خرداد/جزئیات آیین نامه جدید تخلفات امتحانی

دکتر فرشاد دشتی اظهار کرد: امتحانات طبق روال هر ساله و منطبق بر تقویم آموزشی از 28 خرداد در دانشکده ها برگزار می شود و دانشکده ها با توجه به برنامه درسی، متولی انجام امتحانات هستند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

دکتر فرشاد دشتی، مدیر امور آموزشی دانشگاه بوعلی سینا، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، اظهار کرد: امتحانات طبق روال هر ساله و منطبق بر تقویم آموزشی در دانشکده ها برگزار می شود و دانشکده ها با توجه به برنامه درسی، متولی انجام امتحانات هستند.

وي افزود: سعی شده است که در برگزاری امتحانات هماهنگی های لازم انجام شود که وحدت رویه داشته باشند؛ خصوصا در بحث مراقبت های امتحانی، صندلی های آزمون، شماره های صندلی و....

وي در خصوص تاريخ برگزاري امتحانات گفت: شروع امتحانات نیمسال جاری (962) از 28 خرداد یعنی پس از اتمام ماه مبارک رمضان و یک از بهد از تعطیلات عید سعید فطر، لغایت 12 تیر مي باشد.

مدیر امور آموزشی دانشگاه بیان کرد: اخیرا آیین نامه ای درباره ی تخلفات امتحانی تدوین و به دانشگاه ها ارسال شده است و به دانشکده ها هم اطلاع رسانی شده است؛ قسمتی از آنها که مربوط به مصادیق تخلف در امتحانات است و دانشجویان باید در جریان باشند عبارتند از؛ به همراه نداشتن کارت دانشجوی و کارت ورود به جلسه و مخدوش و کپی بودن کارت، داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش و وسایلی از این دست مثل هندزفری یا mp3 player، فرستادن شخص دیگری به جای خود در جلسه امتحان، همراه داشتن کیف، کتاب یا جزوه (می توانند در مکان مقرر شده قرار دهند)، جابجایی صندلی و شماره صندلی، استفاده از هر نوع کاغذ یا برچسبی که چیزی روی آن نوشته شده باشد، امحا کردن تقلب زمانی که مراقب آن را ببیند، ترک جلسه امتحان بعد از رؤیت سوالات و قبل از امضای لیست حضور و غیاب، بی احترامی به تذکرات مراقبین و هرگونه مشاجره با شرکت کنندگان و مراقبین.

دکتر دشتی خاطرنشان کرد: آیین نامه های آموزشی در دانشکده ها نصب می شود تا دانشجویان ناخواسته دچار تخلف نشوند؛ البته در صورت وقوع تخلف، شرح ماوقع کار متخلفین برای طرح در کمیته انظباطی صورت جلسه می شود، كه در آنجا طبق آیین نامه بررسی شده و رأی صادر می شود و کمترین رأي این است که تخلف برای دانشجو محرز نمی شود و درس حذف می شود و در صورتي كه دانشجو واقعا تخلفی انجام نداده باشد، مبرا از تخلف خواهد شد.

وی در ادامه پیرامون حضور و غیاب دانشجویان در کلاس های درس تصریح کرد: غیبت های کلاسی اعمال شده است و امیدواریم که دانشجویان بحث غیبت را جدی بگیرند. غیبت ها طبق آیین نامه که سه جلسه غیبت است، بیش از آن غیر مجاز است و دانشجويان حق ندارد بیش از آن غیبت کند.

وي تأكيد كرد: توصیه من به دانشجویان این است که غیبت ها را برای مواقع ضروری نگه دارند؛ برخي اوقات دانشجو به دلایل غیر ضروری سر کلاس حاضر نمی شود و اواخر ترم به مشکل برمي خورند که باعث غیبت می شود و دچار مشکل می شوند.

وي افزود: دانشجویی که بيشتراز حد مجاز غیبت داشته باشد، حق شرکت در جلسه امتحان را نداشته و از حذف اضطراری درس نیز محروم می گردد.

دکتر دشتی گفت: اگر دانشجویی به دلیل پزشکی نتوانست در جلسه امتحان حاضر شود، تنها دو هفته بعد از اتمام امتحانات فرصت دارد که مستندات پزشکی خود را تحویل همکاران اداره آموزش دانشکده بدهد و آموزش دانشکده آن را به شورای آموزش دانشگاه برای بررسی ارسال می کند.

وی تأکید کرد: دانشجویان حتما به تاریخ و ساعت امتحان دقت کنند و سعی کنند تأخیر نداشته باشند. اگر دانشجویی از جلسه امتحان خارج شده باشد، دانشجوی جدیدی حق ورود با تاخیر به جلسه امتحان را ندارد، پس دانشجویان طوری برنامه ریزی کنند که حتما به موقع سر جلسه حضور داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

وی خطاب به دانشجویان توصيه کرد: با توجه به اینکه در طول ترم تحصیلی به اندازه کافی فرجه مطالعه لحاظ شده است، دانشجویان سعی کنند از فرصتشان استفاده کنند. تمام سعی ما این بوده که پراکنش امتحانات مناسب باشد و برنامه امتحانات طوری تنظیم شود که فاصله زمانی مناسب داشته باشند. اگر دانشجویان به هر دلیلی تداخل امتحانی داشتند، حتما قبل از امتحان به دانشکده مربوطه مراجعه کنند و با مسؤول آموزش و معاون آموزش صحبت کنند و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

دشتی در خصوص جزئیات برگزاری ترم تابستانه در دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: در ترم تابستانه معمولا دروس عمومی ارائه می شوند و یک سری دروس خاص پایه یا تخصصی که گروه ها درخواست داده اند نیز ارائه خواهد شد.

وی افزود: انتخاب واحد ترم تابستانه طبق تقویمی که در سایت موجود است از 20 خرداد شروع شده و تا 16 تیر نیزادامه دارد؛ بعد از این تاریخ اعلام می کنیم که کدام کلاس ها به حد نصاب نرسیده و تشکیل نمی شود.

مدیر امور آموزشی دانشگاه خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس های ترم تابستانه از 23 تیر لغایت 30مرداد و امتحانات پایان ترم تابستانه نیز از 3شهریور لغایت 10 شهریور برگزار می شود و در نهایت نمرات این دوره از امتحانات تا 20 شهریور ثبت نهایی خواهند شد. ضمن اینکه شهریه ترم تابستان مصوب شده و جزئیات آن در وب سایت دانشگاه موجود است.

وی یادآور شد: در هنگام ثبت نام باید شهریه ترم تابستانه به صورت یکجا پرداخت شود، در غیر این صورت واحد برای داوطلبان ثبت نخواهد شد. نکته ای که دانشجويان باید به آن توجه کنند این است که حتما بعد از انتخاب واحد به دانشکده هایشان مراجعه کنند و تا فرم انتخاب واحد توسط دانشکده و گروه تأیید شود و در شروع کلاس ها تحویل مسؤولین بدهند.

دکتر دشتی در خصوص ترم آینده نیز گفت: انتخاب واحد ترم 971 از 3 شهریور لغایت 14 شهریور است و دانشجویان باید در این بازده زمانی انتخاب واحدشان را انجام دهند. در ضمن شروع کلاس ها از 24 شهریور خواهد بود و از دانشجویان می خواهیم که از همین تاریخ در کلاس ها حضور داشته باشند؛ دلیل اینکه تقویم ترم آینده مقداری را به جلو آورده شده، این است که دانشجویان راحت تر بتوانند امتحاناتشان را بگذرانند و تقویم آموزشی خیلی فشرده نشود.

خبرنگار: میرزایی

عکس: زند

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست