پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۲۳
|
کد خبر: ۱۳۱۳
مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم با اشاره به تنگناهای ارزی ایجاد شده در کشور گفت: مشکل تامین ارز جهت فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها، یک مسأله ملی است و وزارت علوم با تمام توان در حال پیگیری برای حل این معضل است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر نیسی در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌های منطقه ۴ کشور که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: تلاش می‌شود با توجه به وضعیت سخت تامین ارز برای فرصت‌های مطالعاتی، حداقل تخصیص بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها به ۱۰۰ درصد رسیده و این مساله را جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها از مواردی است که با جدیت در حال پیگیری است و از سال آینده موضوع گرنت‌های آزمایشگاهی نیز در وزارت علوم ردیف بودجه اختصاصی خواهند داشت.

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم با اشاره به پیش رو بودن هفته ملی پژوهش و فناوری گفت: هفته ملی پژوهش از ۲۴ تا ۳۰ آذر ماه در تهران و استان‌ها به صورت هماهنگ و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری نیز از سوم تا ششم دی ماه در تهران برگزار خواهد شد.

نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌های منطقه ۴ کشور با حضور مدیران حوزه معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و روسای پارک‌های علم و فناوری و مراکز آموزشی دولتی استان‌های قزوین، مرکزی، همدان و قم با هدف بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها برای تعاملات بین‌المللی و صادرات محصولات دانش بنیان، در زمینه پژوهش و فناوری در ابعاد گوناگون در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری