پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۹۰
|
کد خبر: ۳۳۹۰
دانشجویی گفت: ما خواستار ساختار پیشنهادی از سمت آقای رئیسی هستیم. بعد از برخوردها با فساد، شاهد ایجاد حاشیه‌ای امن برای سرمنشا آن بوده‌ایم. سرمنشا فساد باید پیگیری شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، دانشجویان در جلسه‌ی پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع "عملکرد قوه قضاییه" که با تلاش بسیج در سالن شهید چمران برگزار شد نظرات، سوالات و مطالب خود را در رابطه با قوه قضاییه بیان کردند که گزیده‌ای از آن به شرح زیر است:

نماینده جامعه اسلامی پرسید: چرا مسؤولانی که تصمیمات اشتباه می‌گیرند بدون سوال و ‌جواب در حکومتی که باید نمودی از حکومت عدل علوی باشد، حتی پس از اختلاس قرار می‌گیرند؟

نماینده بسیج بیان داشت: چه از لحاظ حقوقی و چه از لحاظ اداری شاید تنها قوه‌ای که در به وجود آمدن مشکلات فعلی کشور کمترین نقش را داشته باشد، قوه قضاییه است؛ متاسفانه تاکنون علی‌رغم نامه‌نگاری‌ها و‌ درخواست‌ها از قوه‌های دیگر کسی به دانشگاه نیامده است.

وی تبیین کرد: یکی از محدودیت‌های قانونی این است که قوه قضاییه کارش برخورد با فاسد است نه فساد اما دو قوه دیگر کارشان رفع بسترهای فسادزا است که کار خود را درست انجام نمی‌دهند.

وی سوال کرد: چرا برای مجرمان خاص، شرایط خاص درنظر گرفته می‌شود و اشخاص خاصی از بندهای ویژه و مرخصی‌های ویژه برخوردار می‌شوند؛ اتفاقا باید با شدت برخورد شود تا مردم دلخوش شوند و‌ عوام نگویند که زندان و‌ مجازات برای عوام است.

این نماینده ابراز کرد: چرا قوه قضاییه به دروغ‌هایی که برخی مسؤولین با صراحت می‌گویند ورود نمی‌کند و با مصلحت‌بازی کار می‌کند؟

وی خواستار شرح اقدامات صریح قوه قضاییه علیه فساد و شفافیت در رابطه با مسؤولیت گرانی بنزین شد.

دانشجوی دیگری گفت: چه کسی مسؤول استیضاح و برکناری دولت است؟ چرا کلیت طرح گرانی بنزین توسط آقای رییسی بررسی نشد؟ آیا این بی‌بصیرتی نیست؟

وی عنوان کرد: ساختاری می‌تواند با فساد مبارزه کند که کمترین میزان فساد را در خود داشته باشد؛ ما خواستار ساختار پیشنهادی از سمت آقای رئیسی هستیم. ما بعد از برخوردها با فساد، شاهد ایجاد حاشیه‌ای امن برای سرمنشا آن بوده‌ایم. سرمنشا فساد باید پیگیری شود.

استادی پرسید: چرا از تجربه دیگر کشورها استفاده نمی‌شود و چرا مطبوعات آزاد نداریم؟ اگر ما بتوانیم مطبوعات آزاد داشته باشیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

دانشجوی دیگری پیرامون برخورد با مسؤولین سوال کرد: چرا در حین ‌مسؤولیت مسؤولین با آن‌ها برخورد نمی‌شود و به جرم آن‌ها رسیدگی نمی‌شود؟

وی اظهار داشت: شما صحبت از مدارا کردید. مردم سال‌هاست، مدارا می‌کنند.

دانشجویی گفت: با فساد با درون قوه قضاییه باید بیشتر برخورد شود؛ همچنین بهتر است با جوانگرایی پیش بروید. تا جوان روی کار نیاید، تغییر اساسی پیش نمی‌آید.

دانشجویی عنوان کرد: قضات گاهی برخورد‌های نادرستی می‌کنند همچنین نظارت بر رای قضات نیست؛ در تمام دنیا رای قضات از رسانه پخش می‌شود و اساتید و دانشجویان روی آن نظر می‌دهند اما رای قضات ما مشخص نیست.

دانشجویی اظهار داشت: ما مدت زیادی است که در مصلحت‌اندیشی به سر می‌بریم. همچنین قوه قضایی در همدان نباید در بالاشهر ساختمان قوه قضاییه را بسازد. ما در همدان تیغ عدالت را نمی‌بینیم.

دانشجویی پرسید: چرا بعضی مسؤولین دارایی و اموال خود را مطرح نکردند؟ ماجرای دستگاه پوز پیدا شده در دفتر یکی از مسؤولان به کجا رسید؟

دانشجوی دیگری نیز خواستار بیان عدالت‌خواهی مصداقی شد.

خبرنگار: میرزایی
عکس: موسوی‌ستوده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو