پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۵
|
کد خبر: ۸۰۲۷
با حضور فعالان سیاسی و اجتماعی کشور نشست سیاسی اجتماعی با عنوان «بررسی وضعیت ایران امروز و آینده‌های پیش روی آن» در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بسنا، نشست هدف بررسی وضعیت ایران امروز و آینده‌های پیش روی آن در سالن سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد.

در ابتدای نشست، دکتر محسن دنیوی (عضو شورای مرکزی بنیاد ایران آینده) به عنوان میزبان این گفتگو ضمن خوش آمد گویی به سخنرانان و حاضرین جلسه و ابراز امیدواری از ثمر بخش بودن این نشست ها، به استمرار چنین جلساتی به منظور بررسی جامع مسائل مختلف کشور ابراز امیدواری کرد.  

در این گفتگو، دکتر اصغر عیوضی (مدیر شبکه‌های کانون تفکر (ایتان)) از تفاوت بین دنیای مدرن و قدیم، همچنین مقایسه انسان مرفه و آزاد سخن گفت.

وی به ادعای ریاست جمهوی آمریکا مبنی بر اینکه اسرائیل مهد دموکراسی است نیز اشاره کرد و این مسئله را مورد نقد و بررسی قرار داد.

دکتر حبیب رحیم‌پور ازغدی (مشاور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری) به‌عنوان دومین سخنران این نشست، با اشاره به بحث خود مبنی بر تحلیل مشارکت کم مردم در انتخابات گفت: در مسئله انتخابات باید دانست که اراده‌های سیاسی و اجتماعی باهم برابر نیستند و مقوله وحدت را باید جدی گرفت.

وی با تشریح قبول حق بیان اعتراض به مسائل مختلف جامعه، گفت: نباید جامعه کنونی را با دوره پهلوی مقایسه کرد چرا که مردم علیه آن برخاستند و دوره پهلوی مخالفت با خودشان را اصلا قبول نداشتند.

ایشان در پایان به سؤالات دکتر سلیمانی عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی‌سینا، پیرامون اجرای مسائل سیاسی و اصل ۲۷ قانون اساسی کشور مبنی بر حق اعتراض پاسخ دادند.

دکتر علی مروی (مدیر اندیشکده کسب و کار شریف) دیگر سخنران این نشست با پرداختن به بحث تورم و علت افزایش هزینه‌ها بعد از دهه ۹۰ سخن گفت و  به دلایل‌های مهمی که باعث عدم رشد اقتصاد یک کشور می‌شود نیز اشاره کرد.

وی در ادامه روند رشد اقتصادی دوره‌های مختلف ریاست جمهوری را مورد نقد و بررسی قرار داد.

همچنین مروی سؤالات دکتر سلیمانی از جمله چگونگی تفکیک تجربه غربی و تفکر غربی و تلفیق هوشمندانه بین عدالت، آزادی و استقلال را پاسخ داد.

ایشان با ارائه راهکار‌هایی در جهت کمک به خارج شدن کشور از وضعیت اقتصادی کنونی به سخنان خود پایان داد.

گفتنی است این نشست با همکاری انجمن علمی علوم اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا و عصر پیشرفت برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه