پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۴۰
|
کد خبر: ۱۱۲
دکتر غلامی اظهار داشت: بحث این است، زماني كه به عنوان وزير علوم انتخاب شدم، لایحه بودجه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان برنامه و بودجه تقریبا بسته شده و آماده ارائه به دولت بود.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
دکتر غلامی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا (بسنا)، به برخي بحث ها پیرامون بودجه سال 97 وزارت علوم و مراكز آموزش عالي كشور گريزي زد و اظهار داشت: بحث این است، زماني كه به عنوان وزير علوم انتخاب شدم، لایحه بودجه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان برنامه و بودجه تقریبا بسته شده و آماده ارائه به دولت بود.
وی افزود: بنده مستقیما با مدیران سازمان برنامه و بودجه جلسات متعددی برگزار كردم و تلاش هاي مجموعه وزارت علوم در این بخش با توجه به اینکه تنظیم اولیه بودجه اتفاق افتاده بود، تا حدود زیادی تاثیر گذار بود، اما آنچه که آقاي دكتر روحاني، رياست محترم جمهوري در كنفرانس خبري اخير فرمودند، در جلسه هیأت دولت بوده و در فرصت محدودی مسأله بودجه وزارتخانه ها مطرح شد و در واقع هیچ یک از وزرا فرصت نداشتند که به چالش و کاستی های بودجه بپردازند و نهایتا نقطه نظرات که مطرح می شد، عموما در سازمان برنامه و بودجه به بحث و بررسی گذاشته می شد، بنابراین آنجا جای اعتراض نبود و طبعا در جلسه ای که آقای دکتر روحانی بودند این اتفاق نمی افتاد.
وزیر علوم یادآور شد: بنده در ادامه این بحث هم با رئیس و نمایندگان مجلس هم جلسات متعددی داشتم که در اخبار منتشر شد و در سازمان برنامه و بودجه نیز با آقای دکتر نوبخت جلسه داشتیم که عموما بحث اعتراض نبود، بلکه تکمیل و رفع نواقص بودجه 97  مد نظر قرا گرفته شد.
وی اضافه کرد: با آنچه که به عنوان لایحه بودجه به مجلس رفت، قرار بر این بود که در مجلس هم پیگیری کنیم و کمیسیون تلفیق ذیل برخی از جداول، که بودجه هایی در اختیار کمیسیون و مجلس بود در همین پیگیری ها مبالغی را برای وزارت علوم پیش‌بینی کردند، که چیزی قریب به هزار و سیصد میلیارد تومان در این جلسات برای وزارت علوم گذاشته شد. یک بخش آن برای بازنشسته های آموزش عالی بود که سال ها پاداش بازنشستگی خود را نگرفته بودند و بخش دیگر افزایش مالیات حقوق اعضای هیأت علمی بود.
دکتر غلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در واقع حقوق های بالای پنج میلیون تومان در سیستم های دولتی جداولی از مالیات را داشتند که بخشی هم شامل اعضای هیأت علمی با سابقه بالای خدمت می شود و بخشی هم مربوط به پاداش بازنشستگی بود که باز هم عمومی است و شامل همه، از جمله اساتید دانشگاه می شود.
وی اضافه کرد: افزایش حقوق بالای پنج میلیون تومان که در واقع پیشنهاد کمیسیونی بود، که افزایش نداشته باشد و همه اینها را بحث کردیم و بر اساس صحبت هایی که شد، بخش مالیات به عنوان درآمدهای دولت تصویب شد. با اين همه، پیگیری های وزارت علوم در سازمان برنامه و مجلس به طور جدي ادامه دارد و در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی این موضوع مطرح شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست