پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۲۶
|
کد خبر: ۱۸۷
وزیر علوم در بازدید از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر:

پذیرش دانشجوی خارجی فرصت خوبی برای شروع تعاملات بین‌المللی است

دكتر منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در بازدید از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: دانشگاه‌های ما در حال ورود به مرحله‌ای هستند که طی این مرحله باید با ارتباط با صنعت و به ویژه به کارگیری دانش برای اشتغال و ثروت آفرینی، تحول خوبی را در حوزه اقتصاد ایجاد کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
به گزارش بسنا، دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: دانشگاه‌های ما در حال ورود به مرحله‌ای هستند که طی این مرحله باید با ارتباط با صنعت و به ویژه به کارگیری دانش برای اشتغال و ثروت آفرینی، تحول خوبی را در حوزه اقتصاد ایجاد کنند.
دکتر منصور غلامی بیان کرد: ما امروز بازدیدی از این دانشگاه انجام دادیم که بتوانیم برنامه‌های راهبردی این دانشگاه را در کنار هیات رییسه و شورای دانشگاه مرور کنیم تا به وزارت علوم در برنامه‌های حمایتی و هماهنگی برای اجرای آن‌ها و رسیدن به اهداف، کمک کند.
وی در خصوص موانع موجود برای ورود دانشجویان خارجی برای تحصیل به داخل کشور، گفت: در بحث روابط بین‌الملل یکی از برنامه‌هایی که در برنامه ششم توسعه اقتصاد اجتماعی کشور پیش‌بینی شده است و از برنامه‌های خاص وزارت علوم نیز هست، تعاملات بین‌المللی است که یک بخش آن مربوط به پذیرش دانشجو از سایر کشور‌ها است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پذیرش دانشجوی خارجی به ویژه از کشورهایی که از لحاظ مسافت نزدیک‌تر هستند، فرصت خوبی برای شروع و توسعه تعاملات بین‌المللی است.
دکتر غلامی با اشاره به دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، گفت: این دانشگاه یک دانشگاه تخصصی است و می‌تواند خدمات آموزشی و پژوهشی ویژه در حوزه علوم دریایی ارایه دهد؛ به نظر می‌رسد این دانشگاه جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.
وی در خصوص برنامه‌هایی برای ایجاد تعامل بیشتر بین دانشگاه و صنعت، افزود: در مجموع دانشگاه‌های ما در حال ورود به مرحله‌ای هستند که طی این مرحله باید با ارتباط با صنعت و به ویژه به کارگیری دانش برای اشتغال و ثروت آفرینی، تحول خوبی را در حوزه اقتصاد ایجاد کنند.
غلامی اظهار کرد: بخشی از اقتصاد مقاومتی این است که ما از لحاظ ایده‌ها و اندیشه‌های علمی روی پای خود بایستیم. هرچه وابستگی ما از لحاظ فناوری کمتر باشد، هم از جهت تولید و اشتغال به داخل وابستگی بیشتری خواهیم داشت .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست