پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۷۴
|
کد خبر: ۲۵۰
معاون آموزشی وزارت علوم در دوازدهمین کنفرانس یادگیری الکترونیکی با بیان اینکه سن اصلی استفاده از آموزش الکترونیک ۱۶-۲۴ است، گفت: این نشان می دهد که ما با دوره جوان سروکار داریم و بهره گیری از دوره های آموزش الکترونیک در سنین پایین رخ می دهد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش بسنا و به نقل از مهر، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوازدهمین کنفرانس یادگیری الکترونیکی که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰ درصد از جمعیت دانشجویان کشور، از دوره های آموزشی غیر حضوری یاالکترونیکی بهره می برند.

وی با بیان اینکه ما در به کار گیری از شیوه های جدید یادگیری نوآوری های لازم را نداشتیم، گفت: در حال حاضر روش های آموزشی دوره های درسی در کشور ما با ۵۰ سال پیش تفاوتی نمی کند و نیاز به اقدام جدی در این زمینه با بهره گیری از روش های به کار رفته در کشور های پیشرفته دیده می شود.

وی با بیان اینکه آمار نشان می دهد سن اصلی استفاده از آموزش الکترونیک ۱۶-۲۴ است، گفت: این نشان می دهد که ما با دوره جوان سروکار داریم و بهره گیری از دوره های آموزش الکترونیک در سنین پایین رخ می دهد.

شریعتی نیاسرتصریح کرد: آموزش‌های مجازی قطعا دارای امتیازات بسیاری است که اگر به آن‌ها بها بدهیم، مطمئنا نجات بخش خواهد بود و ما معتقد هستیم این نوع آموزش‌ها باید بتواند در همه مقاطع و رشته‌های تحصیلی ورود پیدا کند،‌ اما همانطور که تأکید کردم باید خلاء و زیرساخت‌های آن تأمین شود.

وی با تأکید براینکه باید تلاش کنیم دانش آموز مجازی در همه جای کشور جایگاه خودش را پیدا کند، گفت: باید فقر علمی را از بین ببریم و نگذاریم که رفاه فرهنگی مانع رفاه آموزشی شود.

به گفته وی،از نظر قانونی همه دانشگاه‌ها در صورت تأمین زیرساخت‌ها و ملزومات آموزش‌های مجازی می‌توانند همه دوره‌های این نوع آموزش‌ها را راه‌اندازی کنند.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: در حال حاضر فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور که دوره‌های مجازی را طی می‌کنند به خوبی در مقاطع تحصیلی بالاتر ورود پیدا کرده و نشان می‌دهد این نوع آموزش‌ها در اصل بسیار کارآمد و موثر نیز هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست