پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۸۴
|
کد خبر: ۴۴۰
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم:

دانشگاه باید ایده پرداز و جامعه ساز باشد

دکتر شمس بخش در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه ملایر، تأکید کرد: دانشگاه باید ایده پرداز و جامعه ساز باشد و با توجه به نیازهای جامعه حرکت کند. در همین راستا، ماموریت های دانشگاه را باید در نظر گرفت و اهم این ماموریت ها را سرلوحه کار قرار داد و همه اعضای دانشگاه باید به این سمت حرکت کنند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگار بسنا، صبح امروز چهارشنبه 22 فروردین، دکتر مسعود شمس بخش، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه ملایر، ضمن تشکر از زحمات دکتر منوچهر بابایی پور  در مدت تصدی سرپرستی این دانشگاه و تبریک به دکتر محمد ملکی سرپرست جدید دانشگاه ملایر، اظهار کرد: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصت است و در مقابل نیز صلب تکلیف از یک مسؤول هم نعمتی است که در هر دو صورت جای شکر دارد.
وی افزود: دکتر ملکی از اساتید خوش نام و خوش فکر، با سابقه علمی و اجرایی طولانی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بوعلی سینا هستند، که قطعا حضور ایشان در دانشگاه ملایر منشأ خیر و برکت و پیشرفت های روزافزون خواهد بود.
مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم یادآور شد: یکی از خدمات جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی، رشد دانشگاه های کشور است.
وی اضافه کرد: قبل از انقلاب، در حدود ۱۷۵ هزار نفر دانشجو داشتیم، ولی اکنون بیش از ۴ میلیون دانشجو داریم، که البته این همان رشد کمی در دانشگاه ها است.
دکتر شمس بخش خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر رشد کمی مورد نیاز نیست و ضرورت این است که به رشد کیفی در دانشگاه ها بپردازیم.
وی تصریح کرد: برخی از دانشگاه های کشور را به لحاظ سبقه علمی و پژوهشی، در دنیا می شناسند و انتظار می رود دانشگاه های دیگر هم به این سمت حرکت کنند و جایگاه خود را در دنیا بدست بیاورند.
مشاور وزیر علوم در ادامه بیان کرد: سابقه آموزش عالی در ایران به صد سال نمی رسد و این موضوع در کشور ما جوان است و راه زیادی برای طی کردن دارد.
وی اضافه کرد: با این سابقه کم آموزش عالی نمی توان به دانشگاه های مدرن دنیا رسید، بلکه فقط با کمک و تلاش همه دانشگاهیان در حوزه های مختلف علمی است که می توان راه را به درستی طی کرد.
دکتر شمس بخش تأکید کرد: دانشگاه باید ایده پرداز و جامعه ساز باشد و با توجه به نیازهای جامعه حرکت کند. در همین راستا، ماموریت های دانشگاه را باید در نظر گرفت و اهم این ماموریت ها را سرلوحه کار قرار داد و همه اعضای دانشگاه باید به این سمت حرکت کنند.
وی گفت: اساتید باید طبق آیین نامه ها و طبق برنامه و نقشه راه حرکت کنند و البته باید حمایت از ایشان نیز در جای خود صورت گیرد.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم همچنین توصیه کرد: اولویت کارها در مناطق مختلف باید بر اولویت های آن منطقه قرار گیرد و در آن جهت حرکت کنند. مثلا در شهر ملایر، باغات انگور و تاکستان ها اولویت اول کار دانشگاهیان است.
وی افزود: انتظار می رود 10 سال دیگر در ملایر با همت دانشگاهیان و کشاورزان در کنار هم، میزان تولیدات و کیفیت آن ها ارتقاء پیدا کرده و به حد مطلوب برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست