پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۵۰
|
کد خبر: ۴۸۴۰
دکتر داوود حبیبی در گفتگو با بسنا، ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای فضای سبز در زمان ریاست خود بر دانشگاه بوعلی‌سینا، از دانشگاهیان برای شرکت در "پویش سبز درختکاری، مشارکت ماندگار" دعوت کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

دکتر داوود حبیبی استادتمام شیمی معدنی و عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، که از سال ۱۳۶۷ تا سال ۱۳۷۱ ریاست این دانشگاه را برعهده داشته است، در گفتگو با خبرنگار بسنا، ضمن دعوت عموم دانشگاهیان به "پویش سبز درختکاری، مشارکت ماندگار" و تشریح اقدامات صورت‌گرفته در آن بازه زمانی از مدیریت دانشگاه برای توسعه و ارتقاء فضای سبز اظهار کرد: با پیگیری از اداره کشاورزی همدان در سال ۶۹، بیش ۱۰۰۰ نهال از گونه‌های مختلف درختان آورده شده و در سطح دانشگاه کاشته شد، که بخشی از فضای سبز موجود در دانشگاه مرهون آن اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه برای آبرسانی به درختان و فضای سبز در آن زمان از قنات‌های گذرا به دانشگاه استفاده شد، گفت: در آن مقطع زمانی چیزی به نام اداره فضای سبز وجود نداشت تا به این موضوع بپردازد، بلکه تمامی اقدامات توسط معاونت اداره مالی وقت دانشگاه صورت می‌گرفت، که دکتر عباس سلیمیان عهده‌دار سمت آن بود.

حبیبی همچنین مطرح کرد: مزرعه عباس‌آباد از زمان تاسیس دانشگاه بوعلی‌سینا متعلق به این دانشگاه بوده است؛ در سال ۱۳۶۹ دانشکده‌ای وابسته به این دانشگاه در شهر ملایر تاسیس شد که با دریافت مجوز از دفتر گسترش دانشگاه‌ها در آن زمان، مجوز تاسیس دانشگاه تربیت دبیر وابسته به دانشگاه بوعلی‌سینا، که در واقع آن دانشکده در حال حاضر همین دانشگاه ملایر فعلی است، گرفته شد و برای راه اندازی آن مبالغی در قالب کمک های مردمی در حدود ده میلیون تومان جمع آوری شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در آن زمان با کمک مسؤولین وقت استان همدان و نیز از محل کمک‌های مردمی جمع آوری شده برای راه اندازی دانشکده ملایر، مزرعه دستجرد به مبلغ ده میلیون تومان خریداری شده و به نام دانشگاه بوعلی‌سینا ثبت شد که خرید این مزرعه از اقدامات خوب در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و نیز کمک به امورات آموزشی و پژوهشی دانشگاه در حوزه‌های مرتبط بود؛ گفتنی است در حال حاضر مساحت این مزرعه بیش از ۸۰۰ هکتار است.

رئیس اسبق دانشگاه بوعلی‌سینا ضمن توصیه به مسوولین در جهت حفظ و توسعه منابع طبیعی دانشگاه تصریح کرد: می‌توان از آب استخرهای آب فصلی و قنات‌های موجود در دانشگاه برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد؛ علاوه بر آن باید مطابق نظر اساتید رشته‌های کشاورزی درختانی کاشته شود که به تلطیف هوا کمک کند. در این راستا و به دلیل بالابودن هزینه‌های نگهداری فضای سبز، می‌توان بخشی از مزرعه‌های دانشگاه را نیز به کاشت درختان میوه اختصاص داد تا با درآمد‌زایی از آن، بخشی از هزینه‌های فضای سبز دانشگاه پوشش داده شود.

 

خبرنگار: حوائجی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست