پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۹۴
|
کد خبر: ۴۹۰
دکتر مجید کزازی رئیس پارک علم و فناوری همدان در حاشیه بازدید فرماندار شهرستان همدان از پروژه‌های عمرانی، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد مستقر در این پارک، از فعالیت ۱۵۰واحد فناور و ۵۵ شرکت دانش‌بنیان در استان همدان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
به گزارش بسنا و به نقل از پارک علم و فناوری همدان، دکتر کزازی با اعلام این خبر گفت: مجموع فروش واحدهای فناور ۳۷۱ میلیارد ریال و مجموع فروش شرکت‌های دانش‌بنیان نیز ۱,۵۶۲ میلیارد ریال بوده است.

وی در خصوص مراحل احداث ساختمان اصلی پارک علم و فناوری تصریح کرد: این مرکز با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع دارای فضاهای اداری، دفاتر تحقیقاتی واحدهای فناور، مرکز رشد، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، سالن کنفرانس، نمایشگاه دائمی و سایر فضاهای جنبی مورد نیاز است.

دکتر کزازی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری همدان می‌کوشد تا متناسب با مزیت‌ها و پتانسیل‌های بومی و منطقه‌ای، زیرساخت‌های لازم را برای نخبگان و واحدهای فناور فراهم آورد.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه ساختمان اصلی پارک علم و فناوری استان از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و تاکنون کل پروژه حدود ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که متناسب با اعتبارات تخصیص یافته نسبت به فازبندی طرح اقدام کرده‌ایم تا بتوانیم هر چه سریع‌تر این فضا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

در ادامه علی تعالی فرماندار شهرستان همدان با حضور در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان همدان، از نمایشگاه دستاوردها و محصولات تولید شده توسط واحدهای فناور مستقر و شرکت‌های دانش‌بنیان، بازدید و از نزدیک با زمینه فعالیت این واحدها آشنا شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های فناورانه‌ای که در این مرکز مورد بازدید قرار گرفت کاربردی بوده و قابلیت تولید انبوه دارند و می‌تواند قطع وابستگی به کشورهای خارجی را به همراه داشته باشد که باید با حمایت از فعالان و نخبگان، مسیر تبدیل این ایده‌ها به محصول فراهم شود.

فرماندار همدان افزود: حمایت‌های خود را بر توسعه و پیشرفت پارک علم و فناوری معطوف می‌کنیم تا شاهد تقویت و پویایی شرکت‌های دانش بنیان و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان در استان باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی