پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۳۰
|
کد خبر: ۷۲۳
با حضور مدیران ارشد استان همدان از پوستر رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا رونمایی شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷























به گزارش بسنا و به نقل از تسنیم، شامگاه شنبه 19 خرداد از پوستر همدان پایتخت گردشگری آسیا رونمایی ‌شد.

در مراسم رونمایی از پوستر همدان پایتخت گردشگری آسیا معاون امور عمرانی استاندار همدان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان، شهردار همدان، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر، تعدادی از رؤسای کمیته‌های تعیین شده برای رویدادهای همدان 2018 و اصحاب رسانه حضور داشتند.

در این مراسم رونمایی از پوستر همدان پایتخت گردشگری آسیا توسط معاون امور عمرانی استاندار همدان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان انجام شد.

موضوع انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی مطرح شد و این پیشنهاد در کشور کامبوج مورد موافقت اعضای اجلاس قرار گرفت.

همدان در سال 2018 میزبان دو رویداد مهم آسیایی و بین‌المللی است که این دو رویداد می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه گردشگری همدان مؤثر باشد ضمن اینکه همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا شهریورماه امسال برای این عنوان در رویدادی میزبان 34 کشور آسیایی و در اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری آبان ماه میزبان نمایندگان گردشگری 180 کشور جهان است.

با توجه به اینکه چند ماه قبل از آغاز سال 2018 انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا اعلام شد پس از گذشت چند ماه تبلیغات این رویداد مهم در همدان و سطح کشور آغاز شد اما از آنجایی که این فرصت بسیار مهم می‌تواند در توسعه استان همدان تأثیر به سزایی داشته باشد نباید به تبلیغات شهری و انجام اقداماتی نظیر نصب بیلبورد، مانور تاکسی داران، برگزاری جشنواره‌هایی که همه‌ساله در همدان برگزار می‌شد اکتفا کرد و بایستی تبلیغ گسترده در سطح ملی و بین‌المللی جز مهم‌ترین اقدامات باشد.

معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان همدان به عنوان مقصد گردشگری تورهای ورودی، توسعه گردشگری بین‌المللی، ایجاد فرصت های جدید جذب سرمایه‌گذاری، رونق اقتصادی استان و منطقه و ارتقاء کمی و کیفی زیرساخت‌های گردشگری و تاسیسات مرتبط از مهم‌ترین اهداف پذیرش میزبانی رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا در استان همدان است.

رویدادهای همدان 2018 به ویژه" همدان پایتخت گردشگری آسیا" فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی صنعت گردشگری همدان و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر است، که باید از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده شود تا پس از آن افسوس و حسرت آن را نخوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در مراسم رونمایی از پوستر رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا اظهار داشت: در یکی از جلسات شورای سیاست‌گذاری همدان 2018 موضوع طراحی پوستر رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا مطرح و مقرر شد که این اقدام در قالب مسابقه‌ای در بین هنرمندان بومی استان باشد.

وی افزود: در نهایت در این مسابقه 18 اثر توسط هنرمندان به دبیرخانه رویدادهای همدان 2018 ارائه شد.

علی مالمیر بیان کرد: با گذر فرآیندی و امتیاز دهی توسط هنرمندان استان طرح برتر انتخاب شد و این پوستر توسط آقای حسینی طراحی شده است.

رویدادهای همدان 2018 به ویژه"همدان پایتخت گردشگری آسیا" فرصت‌های بی‌بدیلی برای معرفی زیرساخت‌های گردشگری، جذب سرمایه‌گذار و گردشگر، ایجاد اشتغال و توسعه صنعت گردشگری همدان است که باید از این فرصت‌ها با برنامه‌ریزی دقیق و جامع به نحو احسن استفاده شود تا چندی پس از گذشت این رویدادها در افسوس و حسرت عدم استفاده صحیح از این رویدادها نمانیم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی