پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۳۷
|
کد خبر: ۹۷۲
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم تصریح کرد:

دانشجویان در حین تحصیل، مهارت شغلی کسب کنند

دکتر محمد سعید سیف تصریح کرد: در بررسی های آماری مشخص شد که ۳۷ درصد مراجعه کنندگان به مراکز آموزشی سازمان فنی و حرفه ای، فارغ التحصیل دانشگاه هستند، بر همین اساس تصمیم گرفته شد تفاهم نامه ای میان وزارت علوم و سازمان و حرفه ای امضا شود و دانشجویان در حین تحصیل، مهارت شغلی کسب کنند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر محمد سعید سیف روز شنبه در نشست هم اندیشی معاونان پژوهشی دانشگاههای کشور اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه، دانش آموختگان دانشگاه ها که در دوره های مهارت آموزی سازمان و فنی و حرفه ای کشور شرکت کرده و امتیازات لازم را کسب کنند می توانند به عنوان «سرباز آزمایشگاه»، «سرباز محقق» و «سرباز مربی» بخشی از طول دروه خدمت سربازی خودرا در محیط های دانشگاهی و پژوهشی طی کنند.

وی افزود: در بررسی های آماری مشخص شد که ۳۷ درصد مراجعه کنندگان به مراکز آموزشی سازمان فنی و حرفه ای، فارغ التحصیل دانشگاه هستند و بر همین اساس تصمیم گرفته شد تفاهم نامه ای میان وزارت علوم و سازمان و حرفه ای امضا شود و دانشجویان در حین تحصیل، مهارت شغلی کسب کنند.

دکتر سیف گفت: البته دانشگاه ها منتظر تصمیم های وزارت علوم نمانده و خودشان طرح های مختلفی در خصوص «افزایش مهارت اشتغال پذیری دانشجویان» ارائه و اجرا کرده اند که در این زمینه دانشگاه های صنعتی شریف، خوارزمی، صنعتی امیرکبیر، علامه طباطبایی و صنعتی بهبهان تجربیات موفقی دارند و می توانند این تجربیات را به سایر دانشگاه ها منتقل کنند.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: بر اساس تکالیف ابلاغ شده ازسوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت علوم، رصد میزان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها در دستور کار وزارت علوم قرار گرفت و در اسفندماه سال ۱۳۹۶ به دانشگاه ها ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: براساس ابلاغ وزارت علوم، روسای دانشگاه ها باید آمار اشتغال دانش آموختگان خود را که ۴ سال از زمان فارغ التحصیلی آنان گذشته باشد به وزارت علوم ارسال کنند و تا کنون ۵۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی آمار خودرا ارسال کرده اند.

دکتر سیف گفت: اگر هر دانشگاه بتواند با ۲۰ درصد فارغ التحصیلان خود ارتباط گرفته و وضعیت اشتغال آنان را مشخص کند در مجموع خواهیم توانست یک جمع بندی و الگوی خوبی از وضعیت اشتغال دانشگاهیان را ترسیم کنیم.

وی اظهار داشت: براساس تجزیه و تحلیل ۴ رشته «علوم ریاضی، برق، عمران و مکانیک» در آمار ارسالی ۱۸ دانشگاه، میزان اشتغال فارغ التحصیلان در رشته ریاضی، ۳۹، در رشته برق، ۵۴، در رشته عمران، ۵۷ و در رشته مکانیک ۵۹ درصد است.

وی تصریح کرد: لینک مربوط به «آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی» در سامانه مپفا معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم قرار داده شده است و مسؤولان دانشگاه ها به آسانی می توانند از این طریق آمار خودرا ارسال کنند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری